Pravilnik za sticajne dozvole virtulanog kontrolora letenja na odredjenim pozicijama unutar FIR-a Beograd
SCGvACC tim doneo je odluku da uvede lokalni pravilnik po kome će se održavati praktični ispiti i naši budući kontrolori letenja odobravati za određene pozicije. Podsećamo da je Pravilnik u skladu sa VATSIM i VATEUD pravilnicima, koji dozvoljavaju da svaki vACC pravi lokalne ispite i odobrava svoje članove za rad na određenim ATC pozicijama unutar svog FIR-a, različito od načina koji je propisan od strane VATSIM-a, dokle god su na prvom mestu zadovoljeni svi kriterijumi i pravila koje je VATSIM odnosno VATEUD propisao. Ideja je da svaki novi kandidat koji planira da postane virtualni kontrolor letenja u FIR-u Beograd prođe sto veći broj pismenih i praktičnih ispita, pri tome hronološki napredujući od toranjske (TWR), preko prilazne (APP), pa sve do oblasne (CTR) pozicije, a sve u cilju da postignemo što viši i profesionalniji nivo ATC servisa u našem vACC-u. U daljem tekstu će svako moći detaljnije da se upozna sa onim sto je predviđeno u sklopu ovog projekta.
Put koji kandidat treba da prođe u sticanju dozvole za rad na svim pozicijama u FIR-u Beograd, bez ograničenja
Napomena 1: svih devet tačaka je dužan da prođe samo onaj kandidat koji želi da dobije pravo rada na svakoj poziciji u FIR-u Beograd. Prelazeći određeni broj tačaka kandidat ima pravo da radi na onoj poziciji predviđenoj datim brojem tačaka (npr. dozvola za rad na TWR poziciji, po prelasku prve tri tačke)
Napomena 2: profesionalni piloti i/ili kontrolori letenja imaju mogućnost za tzv. “fast rate upgrade”, predviđen od strane VATSIM-a, i oni moraju da polažu samo pismene testove na VATEUD Training Department-u, koji su obavezni za sve članove globalne mreže.
1) Kandidat koji želi da postane ATC obavezan je da prouči osnovnu literaturu koja se može naći na Training Department stranici, zatim na Forumu, kao i uputstvo za korišćenje ASRC-a / VRC-a. U svakom trenutku kandidatu je na raspolaganju mogucnost da se obrati za pomoć putem e-mail-a ili preko foruma.
2) U trenutku kada kandidat misli da je spreman, polaže pismeni test na VATEUD Training Department-u.
3) Posle položenog pismenog testa, i dalje sa rejtingom OBSERVER kandidat počinje sa praktičnim radom na TWR poziciji, tako što je na ASRC-u / VRC-u spojen zajedno sa instruktorom na datoj poziciji, koji ujedno i obezbeđuje aktivnu poziciju s obzirom da Observer nema pravo samostalnog spajanja na mrežu kao ATC. Posle određenog vremena, kandidat polaže lokani praktični ispit -ISPIT1-, spojen sa instruktorom na TWR poziciji, kao i do sada, ali ovaj put radeći samostalno sa određenim brojem vazduhoplova (pravilnik za ISPIT1 ce kasnije biti naveden u ovom dokumentu). Po položenom praktičnom ispitu instruktor šalje “recommendation” u VATEUD TD i kandidat kroz nekoliko dana dobija STUDENT rejting, sa mogućnošću da samostalno radi isključivo na TWR poziciji.
4) Ako želi dalji napredak, kandidat nastavlja sa obukom, samostalno radi na TWR poziciji, dok se na APP poziciju spaja isključivo sa nekim od instruktora.
5) U trenutku kada misli da je spreman, kandidat polaže pismeni ispit za Senior Student na VATEUD Training Department-u.
6) Posle položneog pismenog ispita za Senior Student rejting, u lokalnoj organizaciji kandidat polaže praktični ispit -ISPIT2-, radeći samostalno APP poziciju (bez prisustva TWR pozicije). U slucaju da položi stiče pravo da se samostalno spaja i na TWR i na APP poziciju. Obzirom da ima sve preduslove, instruktor šalje “recommendation” i kandidat kroz nekoliko dana stiče Senior Student rejting.
7) Ako zeli dalji napredak i konacno sticanje prava za rad na svakoj poziciji u FIR-u Beograd, kandidat pocinje da radi na APP i TWR pozicijama ostalih aerodorma pod nasom kontrolom, u pocetku uz pomoc instruktora, a kasnije i samostalno. Tek kada kandidat barem jednom samostalno odardi svaki od aerodorma, ima pravo da polaze ispit za sticanje dozvole za rad na CTR poziciji.
8) Preduslov za rad na poziciji oblasne kontrole letenja prema novom pravilniku VATSIMA-a je da korisnik poseduje rejting "Controller". Imajući to u vidu, pre nego što kandidat pristupi polaganju ispita za rad na oblasnoj kontroli u FIR-u Beograd (ISPIT3) neophodno je da kandidat položi ispit za sticanje rejtinga "Controller". Ovaj ispit se polaže prema standardnim VATEUD pravilima, uz pismeni ispit i obavezan praktični chekride na APP poziciji željenog aerodroma (bez prisustva TWR ili GND kontrole ispod). Po položenom ispitu instruktor šalje "recommendation" i kandidat kroz nekoliko dana stiče "Controller" rejting. Kandidat i dalje nema pravo da samostalno radi na CTR poziciji u FIR-u Beograd.
9) Polaganje poslednjeg ispita u našoj organizaciji -ISPIT3- odvija se tako što kandidat samostalno radi na CTR poziciji, bez ijedne pozicije ispod. Po položenom ISPITU3, skidaju se sve restrikicje i kandidat ima sve uslove za rad na bilo kojoj poziciji unutar našeg FIR-a.
Napomena 3: Posle pređenih svih devet tačaka kandidat ima VATSIM rejting “Controller”. Dalje unapređenje rejtinga na “Senior Controller” obavlja se po standardnim VATEUD pravilima, uz pismeni ispit i obavezan praktični chekride. Obzirom da kandidat već ima pravo da radi na svakoj od pozicija unutar našeg FIR-a, pomenuto dalje unapređenje neće imati nikakvog uticaja u tom smeru.
Potrebne stavke koje se ocekuju da kandidat poznaje, odnosno da instruktor pripremi, kako bi se ispiti proglasili uspesnim, odnosno kako bi ih kandidat uspesno polozio
ISPIT1:
1) Poznavanje vazduhoplovne frazeologije i znanje da se ista upotrebi i preko glasovne komunikacije ali i preko tekstulane komunikacije u slučaju nemogućnosti glasovne.
2) Korišćenje private chat-a ili intercoma u pravilnoj koordinaciji sa APP, odnosno CTR pozicijom (u slučaju da APP nije na mreži).
3) Pravilan odabir staze u upotrebi, razdvajanje saobraćaja u aerodormskoj zoni i pružanje svih ostalih informacija kao npr. “departure information” (podrazumeva poznavanje tumačenja METAR izveštaja).
4) Poznavanje školskog kruga.
5) Minimalno dva IFR i jedan VFR dolazak tokom ispita
6) Minimalno dva IFR i jedan VFR odlazak tokom ispita
7) Minimalno jedan kompletno odrađen školski krug sa VFR vazduhoplovom tokom ispita
8) Jedan i više ili kombinacija: Go Around, Low Approach, Touch and go, Rejected Take Off, kao i jedan vazduhoplov koji je objavio “emergency”.
ISPIT2:
1) Podrazumeva svih osam tačaka iz ISPITA1
2) Minimalno pet IFR istovremenih dolazaka sa različitih strana (TISAK, TADAM, SMI, VAL, TPL).
3) Proceduralno vođenje vazduhoplova uz pomoć STAR procedura.
4) Vođenje vazduhoplova pomocu “direct to” instrukcija (npr. “direct ALTUS, KN next for ILS App Rwy12”).
5) Radarsko vektorisanje vazduhoplova.
6) Poštovanje razdvajanja saobraćaja od 5NM lateralno i/ili 1000 ft vertikalno.
7) Minimalno jedan VFR dolazak i jedan VFR odlazak.
8) Minimalno tri IFR odlaska za vreme sprovođenja tačke 2.
9) Pravilno odobravanje snižavanja uz obavezno saopštavanje QNH-a i Transition Level-a.
10) Poznavanje ILS prilaza.
11) Poznavanje VOR-DME prilaza.
12) Poznavanje NDB prilaza.
13) Poznavanje Vizuelnog prilaza.
14) Poznavanje upotrebe i instrukcija kod Holding procedura.
ISPIT3:
1) Podrazumeva sveukupno znanje sa ISPITA1 i ISPITA2 primenjeno na svaki aerodrom u FIR-u Beograd.
2) Vođenje i razdvajanje Enroute saobracaja.
3) Poznavanje izlaznih i ulaznih tačaka, kao i vazdušnih koridora (eastbound, westbound i unidirectional vazdušni putevi, kao i procedure u vezi sa Airsafety zonom na Kosovu i Metohiji).
4) Koordinacija sa inostarnim kontrolorima letenja preko private chat-a ili intercom-a.
Pravilnik za sticajne dozvole virtulanog kontrolora
Started by
JoeKuboj
, Apr 11 2005 01:51 AM
No replies to this topic
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users