Jump to content


Photo

Pracenje SID/STAR procedura


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 18 April 2007 - 11:24 PM

Uz nove, i sada manje-vise obavezne dolazne i odlazne procedure za Beogradski aerodrom, ponovo je postalo ocigledno da vecina pilota smatra te procedure velikim mukama. Prvenstveno, da nesto rascistimo - za ovo nije neophodan FMC, niti bilo kakav drugi specijalni navigacioni uredjaj. Ove rute su specificno napravljene tako da mogu da se odlete lagodno uz upotrebu radio-navigacionih uredjaja kojim su svi avioni opremljeni, od cesne do Boeing-a 747. Samim tim, panika je nepotrebna iako jos nema "SIDSTAR baza za PMDG" ili slicno, jer je to daleko od problema.

Isto tako, vecina standardnih ruta su formirane oko jedne, retko vise radio-navigacionih stanica, tako da je cak i prebacivanje frekvencija svedeno na minimum. U primeru je odabrana SMI 4E departure ruta, jer je jedna od srednje-komplikovanih ruta, sa staze 12.

Attached File  smi4e.png   178.57KB   87 downloads

Prva stvar, i najvaznija (a sada lako moguca zbog "clearence na gejtu") jeste analiza date rute. Recimo da smo dobili SMI 4E departure, i sad je neophodno pripremiti se za let. Nema zurbe, jer nismo na taxiway-u, nema nikoga iza nas da pozuruje, i slicno.

Kao sto se sa slike vidi, ovaj (specificno) SID se moze podeliti u tri dela. A kriterijum podele je po tome sta se koristi kao referenca za navigaciju;
  • Prvi (zeleni) deo je pocetak samog SID-a, odnosno, ono sto se dogadja nakon samog poletanja. Informacije bitne za taj momenat jesu, da okret pocinje na 1100fita, i da se posle poletanja drzi rwy heading, i okrece u desno da bi se uhvatio radijal od VOR-a. Za ovaj deo nema nekog specijalnog podesavanja, osim da se ona mala bubica na altimetru podesi na visinu aerodroma (nebitno za ovu proceduru, ali ima veze sa tehnikom poletanja).
  • Drugi (crveni) deo je zapravo prvi trenutak kada se srecemo sa nekom referencom o poziciji i kretanju. U ovom delu se hvata "outbound" radijal sa Beograd VOR stanice, do tacke LAVRO. Neki ce se odma zapitati kako naci LAVRO, kad smo rekli da necemo koristiti FMC, a jos gore - ni nema te tacke u bazi podataka. E, pa lako - uz Sinalko.....odnosno DME! Iznad samog trougla koji oznacava LAVRO tacku, ima strelica, i oznaka D19. To znaci da je tacka LAVRO u radijalu 185 od Beograda, na udaljenosti od 19 milja. Ovo ima znacajnu funkciju, jer tu se zavrsava drugi deo, a pocinje treci deo SID-a. Ali, prvo - da se sumira sta treba za ovaj deo podesiti. U NAV1 se stavlja Beograd VOR, a na CDI se stavlja 185 stepeni, kao OBS. Distanca od 19 milja se pamti, kao bitna cifra. Za sada smo pokrili 2/3 departure rute, a jedina stvar sto smo uradili jeste okrenuli jedan radio na frekvenciju, i OBS na neki kurs. Nije bas puno posla, a?
  • Treci (plavi) deo analizirajuci ovaj deo, vidimo da se sastoji iz samo jedne stvari. Posle prelazenja LAVRO tacke (obratiti paznju, POSLE PRELAZENJA, ne pre), skrece se desno prema Sremskoj Mitrovici, i hvata radijal ka VOR-u. Znajuci da se istovremeno ne mogu trekovati dva VOR-a, ne mozemo odmah na gate-u pripremiti ovaj deo SID-a, medjutim, mozemo da stavimo frekvenciju SMI u stby radio, da bi posle imali manje stvari da radimo, kada je svaka sekunda bitna. Dakle, za plavi deo samo stavljamo SMI u standby radio, i pamtimo OBS vrednost 313*.

Nakon ove analize, zakljucak je sledeci:

NAV1 Active: 112.30
NAV1 Stby: 117.00
Course: 185*
Zapamcene cifre: 19D od Beograda = LAVRO, posle LAVRO, inbound SMI = 313*

Ove zapamcene cifre je pozeljno zapisati negde, ako vec nemate kartu ispred sebe, da ne bude problema.

Saveti:
1. Kada prebaciti sa 185* na 313*? Ili kada prebaciti sa 112.30 na 117.00? Jednostavno - sasvim je logicno da zadnjih milju - dve nece moci da se napravi znacajna greska ako se ne prati radijal do poslednjeg milimetra. Zbog toga, recimo, trenutak za prebacivanje sa BEO na SMI, i sa 185* na 313* je na oko 17-18 milja od Beograda. Autopilot (iako je pozeljno leteti rucno) se stavlja u heading hold mode, da ne bi bauljao okolo dok se menjaju stvari. Na NAV2 (ovaj put na DVA) se stavlja Beograd (moze biti i pre-setovano na zemlji), a u NAV1 se stavljaju cifre za SMI. Onda drzimo heading dok na DME2 ne bude odbrojao do 19nm, i pocinjemo okret prema SMI. Kada je avion stabilizovan na nekom radijalu, odrzavajuci magnetski heding tih nekoliko sekundi, ne pravi se skoro nikakva lateralna greska.

2. Pozeljno je podesiti radio ovako:

NAV1 aktiv: 112.30
NAV1 stby: 117.00
NAV2 aktiv: 117.00
NAV2 stby: 112.30

A RMI (Radio Magnetic Indicator - slika dole podesiti tako da obe igle pokazuju na VOR, a ne na NDB/ADF, jer nam za ovu proceduru i ne treba.

Attached File  001kni582.jpg   12.18KB   97 downloads

Objasnjenje zasto se NAV2 setuje prvo na SMI, a onda na BEO. Ovo je nista drugo nego mala pomoc oko okretanja posle LAVRO point-a. Ako je SMI na NAV2, onda znaci da cemo sve vreme, dok smo u crvenom delu SID-a, imati bazicnu informaciju o tome gde je i koliko udaljen SMI vor od nas, i olaksavati okret posle LAVROa, jer cemo znati grubo u kom smeru treba skrenuti. Ovo je kontradiktorno prvom savetu, ali, imajuci tu grubu informaciju o poziciji SMI-a, ne moramo da prebacimo radio na SMI pre nego sto dodjemo do LAVRO-a, mozemo to da ucinimo i za vreme okreta. Jednostavna matematika: treba promeniti kurs sa 185* na 313*. To je promena od oko 120 stepeni. U proseku, avion skrece trend-om od 2 stepena u sekundi. To znaci da ce ovaj okret trajati najkrace jedan minut (ispravite me ako gresim). Za prebacivanje frekvencije je potreban jedan klik. Za okretanje OBS dugmeta, 5-6 sekundi - dakle, skrecuci prema pokazivanjima RMI igle, imamo vremena da 5-6 puta promenimo frekvenciju na radiju, i okrenemo Course, dok ne bude NEOPHODNO da se leti po namestenoj opremi.


Evo, nadam se da je ovo mozda pomoglo/ohrabrilo ljude da sa malo vise paznje pogledaju u karte, jer ipak, nismo se mi satima mucili da ih obezbedimo vama, na sajtu, besplatno. :plane:

#2 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 20 April 2007 - 10:52 AM

SVAKA CAST!!! :sup:

#3 DR.Matko

DR.Matko

    Second Officer

  • Members
  • 12 posts
  • VATSIM ID:983071

Posted 20 April 2007 - 12:16 PM

Odlicno objasnjeno! :up: Da li su i sid-ovi u fmc-u outdated?Posto si rekao da je pozeljno da se leti rucno, jel fmc ne prati precizno sid ili ...?

#4 Nenad Marcetic

Nenad Marcetic

    Captain

  • Members
  • 649 posts
  • VATSIM ID:980829

Posted 20 April 2007 - 12:47 PM

Odlicno objasnjeno! :up: Da li su i sid-ovi u fmc-u outdated?Posto si rekao da je pozeljno da se leti rucno, jel fmc ne prati precizno sid ili ...?


Pa kada neko bude prepravio sid/star za fmc, po ovim novim kartama, onda ce pratiti. A do tada, pogled na kartu, jostik u ruke, i pratis sid/star... Doduse mozes i sam da programiras fmc, za sid/star koji dobijes...

#5 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 20 April 2007 - 01:10 PM

A i kada budu apdejtovani za FMC, zbog raznih ogranicenja, i ljudskog faktora, ipak je bolje znati kako leteti rucno, odnosno kako izbeci problem u slucaju da FMC zezne stvar. Po real life procedurama, gde god se moze, sve procedure su "bekapovane" radio opremom, bez obzira da li je FMS ispravan ili ne.

Ovo kazem zato da ne bude posle "negative, I don't have the SID in my FMC" ili "pa, FMC me je odveo tamo, nisam ja nista uradio" jer ni jedno od ova dva NISU izgovor za problem pri letenju. Jednostavno, ili leti ono sto ti je receno kada ti je receno, ili nemoj leteti uopste dok ne naucis da letis ono sto ti se kaze. Neka to bude jasno.






Poz.

#6 DR.Matko

DR.Matko

    Second Officer

  • Members
  • 12 posts
  • VATSIM ID:983071

Posted 20 April 2007 - 01:40 PM

Naravno uvek treba pratiti ATC uputstva.Hvala na savetima.pitao sam za pracenje preko fmc-a posto nisam video nove karte na sajtu a i dzojstik mi ne radi a malo je teze pratiti na tastaturi... Pozz

#7 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 20 April 2007 - 01:42 PM

Prvih 5-6 meseci na VATSIM-u sam leteo bez dzojstika, i bez FMC-a (jer nisam ni imao nista sa FMC-om).....i iako je bio manji izazov, bilo je daleko od nemoguceg. Cak i Tivat :)

#8 Zoran Dimitrov

Zoran Dimitrov

    Captain

  • Members
  • 151 posts
  • VATSIM ID:1012517

Posted 08 May 2008 - 12:38 AM

Znam da ovo pitanje mogu da postavim instruktorima na Akademiji, ali mislim da ce mozda jos nekom zatrebati.

Pre svega svaka cast Ivanu na sjajno odradjenoj temi, ali mislim da tu ima jos nesto da se doda. Naime, interceptovanje radijala je dobro objasnjeno, ali nedostaje i interceptovanje radijala u zadatoj tacki. Toga nema ni u onom Ivanovom postu koji se bas tako i zove.

Receno je da je za primer uzet SID koji je srednje tezak. Slazem se.

Moje pitanje je:

na primeru SID TISAK 1C, posle desnog zaokreta od nekih 200 stepenitreba hedingom od 330 preseci BEO VOR radijal i to na sedmoj milji od BEO.

KAKO? Priznajem da ne znam. Jedino slucajno da krenem u neki nagib (mozda standardnih 25 stepeni) i da odrzavam na osnovu iskustva. Da li ce i cesna i TU 154 okrenuti po istom luku. Mozda zavisi od brzine? Sta je sa vetrom?

E sad, od te tacke mi zavisi da li cu pogoditi tacku BALAB, koja doduse ima i druge reference, kao sto su 030 stepeni od KN i 328. radijal BEO, ali i obavezu da do nje dodjem krecuci se hedingom 360. Vec D16 BEO nije bas tesko naci ako je pogodjeno prethodno jer se nalazi na istom 350. radijalu, bas kao i TISAK.

Uopsteno pitanje bi glasilo kako preseci radijal, ali u zadatoj tacki Dxx?

Ovo mozda nema veze sa prethodnim, mada ja mislim da ima, ali da ne otvaram drugi topik.

Dakle jasno je kako uci u STAR kada je prva ili polazna tacka prilaza VOR ili NDB. A kako se nalazi prva tacka STAR ako ona nije radio sredstvo? Na primer kako krecuci se iz KEROP doci do TISAK, ili naci TADAM, NERTA za LYBE, ili TESLU za prilaz Vrscu? Opet se vracamo na prvi deo posta, kako preseci 350. radijal BEO VOR na 37 nm od istog i time naci TISAK? kako preseci 089 na D44 TPL i naci TESLU?

Zahvaljujem na odgovoru.

#9 Andrija

Andrija

    Captain

  • Members
  • 544 posts
  • Location:LYBE
  • VATSIM ID:852907

Posted 08 May 2008 - 09:47 AM

Znam da ovo pitanje mogu da postavim instruktorima na Akademiji, ali mislim da ce mozda jos nekom zatrebati.

Pre svega svaka cast Ivanu na sjajno odradjenoj temi, ali mislim da tu ima jos nesto da se doda. Naime, interceptovanje radijala je dobro objasnjeno, ali nedostaje i interceptovanje radijala u zadatoj tacki. Toga nema ni u onom Ivanovom postu koji se bas tako i zove.

Receno je da je za primer uzet SID koji je srednje tezak. Slazem se.

Moje pitanje je:

na primeru SID TISAK 1C, posle desnog zaokreta od nekih 200 stepenitreba hedingom od 330 preseci BEO VOR radijal i to na sedmoj milji od BEO.

KAKO? Priznajem da ne znam. Jedino slucajno da krenem u neki nagib (mozda standardnih 25 stepeni) i da odrzavam na osnovu iskustva. Da li ce i cesna i TU 154 okrenuti po istom luku. Mozda zavisi od brzine? Sta je sa vetrom?

E sad, od te tacke mi zavisi da li cu pogoditi tacku BALAB, koja doduse ima i druge reference, kao sto su 030 stepeni od KN i 328. radijal BEO, ali i obavezu da do nje dodjem krecuci se hedingom 360. Vec D16 BEO nije bas tesko naci ako je pogodjeno prethodno jer se nalazi na istom 350. radijalu, bas kao i TISAK.

Uopsteno pitanje bi glasilo kako preseci radijal, ali u zadatoj tacki Dxx?

Ovo mozda nema veze sa prethodnim, mada ja mislim da ima, ali da ne otvaram drugi topik.

Dakle jasno je kako uci u STAR kada je prva ili polazna tacka prilaza VOR ili NDB. A kako se nalazi prva tacka STAR ako ona nije radio sredstvo? Na primer kako krecuci se iz KEROP doci do TISAK, ili naci TADAM, NERTA za LYBE, ili TESLU za prilaz Vrscu? Opet se vracamo na prvi deo posta, kako preseci 350. radijal BEO VOR na 37 nm od istog i time naci TISAK? kako preseci 089 na D44 TPL i naci TESLU?

Zahvaljujem na odgovoru.

Evo ovako, kada si pominjao da treba u hedingu 330 preseci radial 299 BEO na sedmoj milji verovatno nisi video tanku sivu liniju koja produzava od tog preseka ka NDB IA, sta to znaci, pa jednostavno da ti posle poletanja u desnom zaokretu trebas da udjes u QDM330 ka IA. HSI (ili VOR indikator, zavisi sta imas u avionu) postavis na 299 BEO i cekas dok ne dodjes na taj radial. Ako je sve uradjeno bez greske bices na radialu 229 BEO na sedmoj milji i na QDM330 IA. Idemo dalje, sad treba doci do tacke BALAB. Tacka BALAB je na radialu 328 BEO na 11 milji i na QDR 030 KN. Postavis HSI (ili VOR) na 328 BEO. Od tacke D7 BEO idemo u 360, 6 milja i cekamo da nam HSI dodje u sredinu. Tada proverimo da li ADF pokazuje QDM210 IA i da li smo na 11 milja od BEO. To je tacka BALAB. Zatim idemo u QDR030 IA narednih 7 milja. Postavimo HSI na 350 BEO, izadjemo na ovaj radial i pratimo ga do 37 milje. To je tacka TISAK.

E sad drugi deo pitanja. Evo npr. TESLU point.
1) nalazi se na QDM004 VRA
2) na radialu 089 BEO
3) na 44 milji od TPL (podaci procitani iz TESLU 1A STAR-a)

NERTA - na radialu 066 VAL na 62 milji.
TADAM - na radialu 343 VAL na 57 milji.

Stos je da sve ove tacke sto nisu radio sredstva ti mozes da pronadjes preko radio sredstava na nacin kako je napisano u karti. Kod nas jos ne postoje RNAV terminalne procedure tako da je sve izvodljivo pomocu standardne opreme u avionu a ne treba ti GPS, INS, IRS, LORAN i slicno...

#10 Zoran Dimitrov

Zoran Dimitrov

    Captain

  • Members
  • 151 posts
  • VATSIM ID:1012517

Posted 11 May 2008 - 12:35 PM

Da. Sad vidim. Ne mogu da shvatim kako mi je promaklo. I za ostale fixove si potpuno u pravu. Izgleda sam dzabe postovao na ovu temu i opterecivao topik. Neka administratori vide da li ovo treba da ostane .

Andrija, hvala puno.

#11 Zoran Dimitrov

Zoran Dimitrov

    Captain

  • Members
  • 151 posts
  • VATSIM ID:1012517

Posted 08 June 2009 - 08:41 AM

Опет ја у овом топику, мада знам да је ово питање конкретно и да није баш везано за тему, али нисам нашао ништа слично, а небих да отварам нови топик.

Зар није чудно што се circle to land за стазу 29 на Ниш ради у левом заокрету? Једини прилаз за 14 је финал на 29 па ЦТЛ на 14 по званичним процедурама.Када се прилази ВОРу НИС из правца ВТН пуно више места има ако се скрене лево, па из десног заокрета, из правца Чегра да се уђе у осу писте. Са десне су она брда и оса ПСС је окренута ка њима.

Не кажем да слетање није изводљиво. Мањи авиони могу безбедно да се окрену, али већи морају да направе нагиб који је већи од 30 степени ако не желе да овершутују осу. У том заокрету се доста изгуби на висини, ко не пази, али и мора да се иде са више гаса јер и брзина опада. Мада ипак има могућности за повратак на прави прилаз. Све у свему, није толико безбедно као кад би исто то било са друге стране.

Ко зна да одговори зашто је то тако (не занима ме и ко је то смислио) и како то да тај клише није примењен у Тивту. Замислите да у Тивту, када је активна ПСС 14, морате иѕ ТАЗ десно у брда, а онда 180 степени у лево на 14. Негде сам прочитао да се доста чартер летова обавља из Ниша па ме занима да ли зна неко како је то решено у РЛ. Знам да саобрацај на тим просторима није пуно оптерећен, па контрола увек може да извекторише долазак на безбедан прилаз.

А бре колеге Нишлије, на куде ги обрћу авијони кад ветар дува оди Ниш на куде Бању (супротно од Нишаву)?

#12 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 08 June 2009 - 09:23 AM

Pogledaj prilaznu kartu, videces zasto. Sa leve strane ima planina do 3000ft a sa desne je skoro ravnica.

#13 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 24 October 2009 - 04:25 PM

Mali podsetnik:
Ne bi bilo lose da novi piloti procitaju prvu poruku u ovoj temi pre nego sto se uhvate ponovo da lete 727 (ili neki slican avion) bez FMSa ili GPSa.

#14 zxr

zxr

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • VATSIM ID:1139625

Posted 26 December 2009 - 12:16 AM

super objasnjeno, da li bi mogao da obajsnis isto ovo ali za sletanje...zz

#15 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 26 December 2009 - 12:46 AM

otidji malo u trening departmen imas tamo mnogo stvari u raznim topicima, ja sam cak u dva pisao dosta stvari pa ces pronaci sve , HIGH LEVEL CREW se zove topic ;)

inache trening deprt. ti moze jako puno pomoci a ako tamo imas nekih nejasnoca baci ovde topik pa ce ti sigurno neko pomoci...ae sad lagano :P

ziv bio :sup:

#16 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 26 December 2009 - 02:23 AM

super objasnjeno, da li bi mogao da obajsnis isto ovo ali za sletanje...zz


Isto, al' u drugom smeru :P

#17 zxr

zxr

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • VATSIM ID:1139625

Posted 02 January 2010 - 08:34 PM

kako da uradim prilaz za lybe kad idem od val', kako da znam kada sam iznad "ripan" i kada treba da pocnem da skrecem jer uglavnom promasim sledecu tacku tuko-a, pocetnik sam da napomenem, pozz...

#18 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 02 January 2010 - 09:00 PM

kako da uradim prilaz za lybe kad idem od val', kako da znam kada sam iznad "ripan" i kada treba da pocnem da skrecem jer uglavnom promasim sledecu tacku tuko-a, pocetnik sam da napomenem, pozz...



Procitaj prvu poruku u delu gde je objasnjeno kako da pronadjes LAVRO.

#19 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 02 January 2010 - 09:04 PM

Pretpostavljam da te zanima VAL2C STAR za stazu 30, od val idesh na 051 radijalu outbound (od VAL, inbound znaci ka VAL ili nekom drugom navigacionom sredstvu), na drugom radiju je topola (TPL, 116.8). Usput spustash do 6000 stopa (to je donja granica, mozesh malo vishe, ali nikako nize). Kad dodjesh do 21. milje od VAL, cekirash da li si na 316 radijalu od TPL (Topola). Ako jesi, sve je u redu, ako nisi, zajebao si neshto. Uglavnom, idesh pravo dalje i imash dozvolu da spustash do 4000 stopa. Kad dodjesh do 32. milje od VAL, tacno si iznad RIPAN tacke (znaci, RIPAN se nalazi na radijalu 051, 32 milje od VAL VORa; pod milje podrazumevam nauticke milje). Ovo je sve lepo nacrtano na karti 10-2E koju mozesh da skinesh iz download sekcije sajta.

Prelazimo na kartu 11-2. Koju isto tako mozesh skinuti iz download sekcije. U stvari, to je ceo paket karata za LYBE (Beograd). Nastavljamo pravo od VAL na radijalu 051. Na 32. milji je RIPAN, posle te tacke spustamo na 3000 stopa. Cekamo 34. milju od VAL i skrecemo u kurs 330, da bi napravili standardnih 30 stepeni kako bi pravilno presreli ILS putanju "localizer". Usput pazimo i na brzinu, pazimo da bude oko ili ispod 200 cvorova kako ne bi overshotovali, moze i vishe, ali to vec spada pod kategoriju hi-speed appraocha, mada je i to diskutabilno u zavisnosti od tipa vazduhoplova. U toku zaokreta smo podesili radio uredjaj na 109.9 shto je frekvencija ILSa za stazu 30, i namestili smo kurs na NAV instrumentu na 299 shto je kurs ILSa odnosno same staze. Cekamo da igla na instrumentu mrdne i konstatujemo "localizer alive" krecemo u presretanje. Kada je igla na sredini instrumenta, znamo da smo na dobroj putanji. Drugi radio moze da bude namesten na BEO VOR. Pratimo distancu i kad smo 9 milja od BEO VORa znaci da smo iznad tacke TUPKO. odatle mozemo da slustimo na 2800 stopa i cekamo gliedslope iglu da se mrdne, mada Glide slope mozemo da hvatamo i sa 3000 stopa bez problema. Dalje nastavljamo po ILSu i to je to. :)

Evo, ja sam dao josh jedan primer, naveo sam brojeve karata tako da mozesh da ih otvorish i gledash dok ovo citash. Ovo generalno vazi za svaki SID/STAR. Samo su brojke i imena navigacionih tacaka i antena drugacije :)

Edited by Nikola, 02 January 2010 - 09:08 PM.


#20 zxr

zxr

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • VATSIM ID:1139625

Posted 02 January 2010 - 09:14 PM

e hvala puno na ovom objasnjenju, sad cu da probam ovako...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users