
Pracenje SID/STAR procedura
#21
Posted 02 January 2010 - 09:39 PM
#22
Posted 05 January 2010 - 12:13 AM
e sleteo sam na "keca", ja sam ovo isto radio samo nisam ono sa onim uglim od 330', njega sam ukuco u hdg i ukljucio to dudme i kad mi je auto pilot poravnjo avion sa hdg-om ja sam ukljucio app i sam je sleteo full, valjda tako treba, a?? ili?
zar ti nije lepse da sletis na ruke i po nekom svom osecaju?>
#23
Posted 05 January 2010 - 12:13 PM

#24
Posted 05 January 2010 - 12:40 PM

dakle nemas uslove da letis na ruke,nema ama bas nikakvu korist od toga, a vreme palicharenja davno proshlo, koristis automatiku smanjis posao,chuvas glavu a sta ce biti ako bude ako crkne i sl te ne zanima, verovatnoca nekih havarija otkaza je 5 % a na FS 0


#25
Posted 05 January 2010 - 12:44 PM
#26
Posted 05 January 2010 - 12:48 PM

Shto se tice sletanja, ponovo kako kad, nekad uzmem na ruke ceo ulazak u ILS pa do sletanja, nekad pustim AP da uhvati ILS pa onda nastavim na ruke, nekad pustim autoland da odradi posao, uglavnom, kako sam raspolozen

Edited by Nikola, 05 January 2010 - 12:50 PM.
#27
Posted 05 January 2010 - 06:32 PM

#28
Posted 06 January 2010 - 04:39 PM



Pozdrav,
B.
#29
Posted 07 January 2010 - 12:33 AM
Leteo sam nekoliko puta full motion simulatore (777 i A380), i bilo mi je cak i lakse malo,
jer masina slusa odmah, dok na kompu secka, zeza, nije kalibrisano kako treba i sl.
Radio sam krugove, touch and go, cross wind, drzao uvek pravac u granici od 5 stepeni, visinu u 100-200 stopa...malo kad udjes u fazon i osetis masinu, zaista nije tesko, a pogotovo sto te slusa odmah, dok sim zna da zeza. E sad, ako je u real-u bitno drugacije, onda ne treba da produzavaju svoje dozvole na sim-u

#30
Posted 07 January 2010 - 10:32 PM
#31
Posted 08 January 2010 - 12:56 AM

Ne, ja poredim full motion i FS

I konstatujem da sam ja posle FS-a relativno lako leteo full motion, sto je vrlo blizu real life-u!

Da mi je cak Full motion bio laksi, jer masina slusa bolje.
Samim tim letenje "na ruke" u FS-u mi je gotovo teze od letenja "na ruke" u full motion-u.
Zbunjujuce?

I sam sam morao da procitam nekoliko puta da bih shvatio sta sam hteo da kazem !

#32
Posted 12 January 2010 - 12:23 AM
#33
Posted 12 January 2010 - 02:00 AM

#34
Posted 12 January 2010 - 03:21 AM
#35
Posted 12 January 2010 - 12:39 PM
e hvala, a kako ja to da znam, a da ne pitam vas??
Procitas par poruka u Training department-u - Darko je objasnio kako se to moze izracunati.
#36
Posted 12 January 2010 - 02:16 PM

#37
Posted 14 February 2010 - 01:18 AM
Ako se danasnji avioni prave full automated, sto bi se stvarno zezali da "nisanite pistu" rucno, mislim nemam nista naravno protiv toga, iskljucim se i ja povremeno "da ga osetim" sto se kaze, ali kad on to radi bolje on mene, a i napravljen je da to radi "bolje"...sta sad ima neko zezanje "na ruke"...pa on sam ima da sleti bolje nego najbolji pilot, za to je pravljen.
To je ona fora "ne slusa me Airbus/737/md11...", pa naravno da te ne slusa, jer mnogo bolje od tebe zna sta mu fali...prosto.
#38
Posted 14 February 2010 - 02:55 AM
Povratak na pitanja i odgovor par poruka iznad...
Ako se danasnji avioni prave full automated, sto bi se stvarno zezali da "nisanite pistu" rucno, mislim nemam nista naravno protiv toga, iskljucim se i ja povremeno "da ga osetim" sto se kaze, ali kad on to radi bolje on mene, a i napravljen je da to radi "bolje"...sta sad ima neko zezanje "na ruke"...pa on sam ima da sleti bolje nego najbolji pilot, za to je pravljen.
To je ona fora "ne slusa me Airbus/737/md11...", pa naravno da te ne slusa, jer mnogo bolje od tebe zna sta mu fali...prosto.
Sto se tice FS-a to i ne igra puno bitnu ulogu, ali opet mislim da je ljudima zanimljivije da malo osjete to pa makar i na simulatoru nego da sve rade preko dugmeta

E sad, ovo sto si rekao je daleko veci problem u RL-u.Upravo zbog toga sto se avioni danas prave full automated, dolazi do kontraefekta, a taj kontraefekat se ispoljava kod pilota.Ide se ka tome da automatizacija odradi sto vise posla ali to sa druge strane stvara rupu u obucenosti pilota i zbog toga se svemu ovom u pogledu ljudskih faktora koji je uce kako krzoz osnovno skolovanje i kasnije kroz CRM (cockpit resource menagement) pridaje dosta znacaja.
Veliki nivo automatizacije dovodi do manjeg protoka informacija izmjedju pilota (posade) sto u emergency situacijama zna da bude veoma opasno.Recimo piloti koji cesto koriste autoland cak i po odlicnom vremenu, kada se nadju u nepredvidjenoj situaciji, reicmo otkaz tog sistema u kratkom finalu, jos ako je neko lose vrijeme skoro 100% dozivljavaju stres (iako su hvala Bogu obuceni da taj avion slete rucno) sto kasnije za sobom moze povuci citav niz gresaka ciji kranji ishod moze biti fatalan.
Tako da sve to ima svoje prednosti i mane i jako je bitno napraviti dobar odnos izmedju automatizacije i koriscenja pilota.Naravno za to postoje programi po kojima se posade obucavaju i na taj nacin se odrzava neki balans.Svakako da automatizacija olaksava posao u mnogo cemu ali treba biti dosta oprezan i znati da je automatizacija u aivonu napravljena da bi pomogla pilotu, nikako da bi ga u potpunosti zamjenila.Cak i kad automatizacija radi vecinu stvari, recimo sletanje, pilot nikad ne sjedi skrstenih ruku i ceka da ovaj sve sam odradi i da on onda fino ide kuci, vec je u svakom trenutku spreman da reaguje, sve do onog trenutka kad se ne prepusti 100% automatizaciji i onda kad ga strefi nesto sto ne treba bude svasta.Neke prognoze kazu da jednog dana nece biti potrebe za pilotima u kokpitu, da ce automatizacija raditi bukvalno sve, samo sto ja ne znam ko ce da udje u takav avion

Ovo je sve vezano za RL, za FS mislim da svako prema nekom svom raspolozenju radi sletanje na ruke ili slece preko autoland-a, jer naravno sta god da se desi to ne povlaci sve ovo gore sta sam rekao jer se radi o FS-u.
Pozz.

Edited by Bojan Radulovic, 14 February 2010 - 02:56 AM.
#39
Posted 27 April 2011 - 08:17 PM
Pozdrav!
#40
Posted 27 April 2011 - 08:32 PM
Prilaz je vizuelan tako da se i separacija od prepreka vrsi vizuelno, nema nigde opisane visine, bar na mojoj karti.
Mozda ima neki drugi prilaz za stazu 29?
Edited by Nikola, 27 April 2011 - 08:33 PM.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users