Jump to content


Photo

Pracenje SID/STAR procedura


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#21 zxr

zxr

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • VATSIM ID:1139625

Posted 02 January 2010 - 09:39 PM

e sleteo sam na "keca", ja sam ovo isto radio samo nisam ono sa onim uglim od 330', njega sam ukuco u hdg i ukljucio to dudme i kad mi je auto pilot poravnjo avion sa hdg-om ja sam ukljucio app i sam je sleteo full, valjda tako treba, a?? ili?

#22 marko mitic

marko mitic

    Captain

  • Members
  • 439 posts

Posted 05 January 2010 - 12:13 AM

e sleteo sam na "keca", ja sam ovo isto radio samo nisam ono sa onim uglim od 330', njega sam ukuco u hdg i ukljucio to dudme i kad mi je auto pilot poravnjo avion sa hdg-om ja sam ukljucio app i sam je sleteo full, valjda tako treba, a?? ili?


zar ti nije lepse da sletis na ruke i po nekom svom osecaju?>

#23 Kristian

Kristian

    Captain

  • Members
  • 509 posts
  • Gender:Male
  • Location:Frankfurt am Main
  • VATSIM ID:1118235

Posted 05 January 2010 - 12:13 PM

U potpunosti se slažem sa Markom,mnogo ti je bolje da odradiš ceo approach i sletanje na ruke i da tako vežbaš,jer šta ćeš sutra ako ti otkažu npr.oba motora,pa nema A/P,kako ćeš ti da sletiš???Ja npr auto pilota palim samo dok sa u kruzu i spuštanje dok ne dođem do app.Mnogo je bolje,vežbaš veštinu i stičeš osećaj,a ne upališ LNAV,VNAV,A/P,APP i isključiš ga na 10ft iznad PSS.Glupo je! :down:

#24 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 05 January 2010 - 12:40 PM

mislim da je to najveca glupost koju mozete da radite, a to je da letite na ruke..pre svega nikakve veze sa rela lifeom nema ali bas ba snikakve i prosto samo sebe smoris i muchish se..na ksolovanju pilota se inache akcenat stvlja na procedure, pracene procedura, spremanje prilaza i sl...to ti jr glavna fora FS-a, dakle pratis proceduru po instrumentima, HDG, V/S SPEED mislim LNAV je bezveze nista ne radiss...i kada udjes na LOC vidis pistu i tek onda sletis na ruke...tako je veruj mi i u real life-u ;)

dakle nemas uslove da letis na ruke,nema ama bas nikakvu korist od toga, a vreme palicharenja davno proshlo, koristis automatiku smanjis posao,chuvas glavu a sta ce biti ako bude ako crkne i sl te ne zanima, verovatnoca nekih havarija otkaza je 5 % a na FS 0 :) i veruj mi to je najlepse letenje,proceduralno uradis let, u prilazu ides normlanom brzinom tipa 180 kts do FAF-a pa polako na 160kts do OM je mnogo lepse nego da sad juris visinu nagib ovo ono :) onako iskreno

#25 marko mitic

marko mitic

    Captain

  • Members
  • 439 posts

Posted 05 January 2010 - 12:44 PM

pa ja sam na to i mislio, sve do OM radi AP a posle na ruke ga spustam ako je normalno vidjlivost dozvoljavajuca

#26 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 05 January 2010 - 12:48 PM

ah, ja po nekad volim da SID/STAR odradim skroz na ruke, cisto da osetim kako se nekad letelo :) mada vecinom koristim AP. Uglavnom, ne secam se kad sam koristio LNAV i RNAV da radim SID/STAR, dosadno je...
Shto se tice sletanja, ponovo kako kad, nekad uzmem na ruke ceo ulazak u ILS pa do sletanja, nekad pustim AP da uhvati ILS pa onda nastavim na ruke, nekad pustim autoland da odradi posao, uglavnom, kako sam raspolozen :P

Edited by Nikola, 05 January 2010 - 12:50 PM.


#27 Kristian

Kristian

    Captain

  • Members
  • 509 posts
  • Gender:Male
  • Location:Frankfurt am Main
  • VATSIM ID:1118235

Posted 05 January 2010 - 06:32 PM

Veljo,nismo se razumeli skroz(mada ja nisam napisao kako treba),kad letim avionima tipa 727 i Piper Cheynne letim sve na ruke SID/STAR app i ostalo(Cheynna letim bez A/P a 727 sa)čisto da se zna,ne idem i sa 757 na ruke,njime samo do markera na A/P ostatak sam. :D

#28 Bojan Radulovic

Bojan Radulovic

    Captain

  • Members
  • 1,199 posts
  • Location:Belgrade
  • Interests:Basketball and Flying
  • VATSIM ID:967778

Posted 06 January 2010 - 04:39 PM

Poenta onoga sto je Velja rekao je u odnosu FS-Real life.Znaci to sto letite na ruke u FS-u, od toga nikakve koristi nema, jer to vase letenje na ruke u FS-u ne moze ni da se poredi sa onim u real life, dok su procedure radjene preko autopilota mnogo pribliznije real life-u.Ali naravno da svako od nas hoce da se izvjesti u letenju kad je FS u pitanju pa se onda nekad i leti na ruke.Ali nemojte da se zavaravate time da ako ga (je) fino liznete :D u FS-u, da bi slicno mogli u real life-u.Kao sto Velja rece, na sklovanju se akcenat stavlja na procedurama i pracenju istih a to je upravo ono u cemu FS ima najvise koristi u poredjenju sa real life-om.Prije svega mislim na IFR i procedure vezane za IFR.Tehinka pilotiranja je nesto sasvim drugo ali naravno to ne znaci da i simulatoru ne treba da se lize :naughty: :D


Pozdrav,

B.

#29 Mladen

Mladen

    Deputy Director

  • Administrators
  • 1,381 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:914375

Posted 07 January 2010 - 12:33 AM

Po mom iskustvu iz full motion-a, uopste nije mnogo tezi real life od FS-a kada se leti na ruke.
Leteo sam nekoliko puta full motion simulatore (777 i A380), i bilo mi je cak i lakse malo,
jer masina slusa odmah, dok na kompu secka, zeza, nije kalibrisano kako treba i sl.
Radio sam krugove, touch and go, cross wind, drzao uvek pravac u granici od 5 stepeni, visinu u 100-200 stopa...malo kad udjes u fazon i osetis masinu, zaista nije tesko, a pogotovo sto te slusa odmah, dok sim zna da zeza. E sad, ako je u real-u bitno drugacije, onda ne treba da produzavaju svoje dozvole na sim-u :)

#30 Bojan Radulovic

Bojan Radulovic

    Captain

  • Members
  • 1,199 posts
  • Location:Belgrade
  • Interests:Basketball and Flying
  • VATSIM ID:967778

Posted 07 January 2010 - 10:32 PM

Mladjo ti uporedjujes "full motion simulator" sa real life-om, to je vec druga stvar i kao sto sai rekao zato se na njima produzavaju dozvole.A opet kao sto si rekao, tu mozes da osetis masinu, na FS-u ne mozes i to je najveci problem.

#31 Mladen

Mladen

    Deputy Director

  • Administrators
  • 1,381 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:914375

Posted 08 January 2010 - 12:56 AM

:)
Ne, ja poredim full motion i FS :)
I konstatujem da sam ja posle FS-a relativno lako leteo full motion, sto je vrlo blizu real life-u! :)
Da mi je cak Full motion bio laksi, jer masina slusa bolje.
Samim tim letenje "na ruke" u FS-u mi je gotovo teze od letenja "na ruke" u full motion-u.
Zbunjujuce? :???:
I sam sam morao da procitam nekoliko puta da bih shvatio sta sam hteo da kazem ! :D

#32 zxr

zxr

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • VATSIM ID:1139625

Posted 12 January 2010 - 12:23 AM

jao jel moze neko da objasni sad prilaz za lypg, imam problem kada letim iz lybe, dodjem do VOR(POD) idem na 161 ili 170 D7.0 prema onim kartama sa sajta i sad me buni onaj zaokret kad treba da uradim, uvek promasim pistu???

#33 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 12 January 2010 - 02:00 AM

ides na radijal 160 na 7NM drzi brzinu 180 i nagib 25 stepeni i ulazis ko zmaj ;)

#34 zxr

zxr

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • VATSIM ID:1139625

Posted 12 January 2010 - 03:21 AM

e hvala, a kako ja to da znam, a da ne pitam vas??

#35 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 12 January 2010 - 12:39 PM

e hvala, a kako ja to da znam, a da ne pitam vas??


Procitas par poruka u Training department-u - Darko je objasnio kako se to moze izracunati.

#36 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 12 January 2010 - 02:16 PM

Skini karte za sve nashe aerodorme na donwload sekciji sajta i znash uvek i sve shta treba. Citanje karata je objasnjeno u jednoj temi na TD, mrzi me da trazim, ako ti treba pronaci cesh :)

#37 dallyborr

dallyborr

    Captain

  • Members
  • 1,339 posts
  • Location:Negotin, Serbia
  • VATSIM ID:1144239

Posted 14 February 2010 - 01:18 AM

Povratak na pitanja i odgovor par poruka iznad...

Ako se danasnji avioni prave full automated, sto bi se stvarno zezali da "nisanite pistu" rucno, mislim nemam nista naravno protiv toga, iskljucim se i ja povremeno "da ga osetim" sto se kaze, ali kad on to radi bolje on mene, a i napravljen je da to radi "bolje"...sta sad ima neko zezanje "na ruke"...pa on sam ima da sleti bolje nego najbolji pilot, za to je pravljen.
To je ona fora "ne slusa me Airbus/737/md11...", pa naravno da te ne slusa, jer mnogo bolje od tebe zna sta mu fali...prosto.

#38 Bojan Radulovic

Bojan Radulovic

    Captain

  • Members
  • 1,199 posts
  • Location:Belgrade
  • Interests:Basketball and Flying
  • VATSIM ID:967778

Posted 14 February 2010 - 02:55 AM

Povratak na pitanja i odgovor par poruka iznad...

Ako se danasnji avioni prave full automated, sto bi se stvarno zezali da "nisanite pistu" rucno, mislim nemam nista naravno protiv toga, iskljucim se i ja povremeno "da ga osetim" sto se kaze, ali kad on to radi bolje on mene, a i napravljen je da to radi "bolje"...sta sad ima neko zezanje "na ruke"...pa on sam ima da sleti bolje nego najbolji pilot, za to je pravljen.
To je ona fora "ne slusa me Airbus/737/md11...", pa naravno da te ne slusa, jer mnogo bolje od tebe zna sta mu fali...prosto.



Sto se tice FS-a to i ne igra puno bitnu ulogu, ali opet mislim da je ljudima zanimljivije da malo osjete to pa makar i na simulatoru nego da sve rade preko dugmeta :)

E sad, ovo sto si rekao je daleko veci problem u RL-u.Upravo zbog toga sto se avioni danas prave full automated, dolazi do kontraefekta, a taj kontraefekat se ispoljava kod pilota.Ide se ka tome da automatizacija odradi sto vise posla ali to sa druge strane stvara rupu u obucenosti pilota i zbog toga se svemu ovom u pogledu ljudskih faktora koji je uce kako krzoz osnovno skolovanje i kasnije kroz CRM (cockpit resource menagement) pridaje dosta znacaja.

Veliki nivo automatizacije dovodi do manjeg protoka informacija izmjedju pilota (posade) sto u emergency situacijama zna da bude veoma opasno.Recimo piloti koji cesto koriste autoland cak i po odlicnom vremenu, kada se nadju u nepredvidjenoj situaciji, reicmo otkaz tog sistema u kratkom finalu, jos ako je neko lose vrijeme skoro 100% dozivljavaju stres (iako su hvala Bogu obuceni da taj avion slete rucno) sto kasnije za sobom moze povuci citav niz gresaka ciji kranji ishod moze biti fatalan.

Tako da sve to ima svoje prednosti i mane i jako je bitno napraviti dobar odnos izmedju automatizacije i koriscenja pilota.Naravno za to postoje programi po kojima se posade obucavaju i na taj nacin se odrzava neki balans.Svakako da automatizacija olaksava posao u mnogo cemu ali treba biti dosta oprezan i znati da je automatizacija u aivonu napravljena da bi pomogla pilotu, nikako da bi ga u potpunosti zamjenila.Cak i kad automatizacija radi vecinu stvari, recimo sletanje, pilot nikad ne sjedi skrstenih ruku i ceka da ovaj sve sam odradi i da on onda fino ide kuci, vec je u svakom trenutku spreman da reaguje, sve do onog trenutka kad se ne prepusti 100% automatizaciji i onda kad ga strefi nesto sto ne treba bude svasta.Neke prognoze kazu da jednog dana nece biti potrebe za pilotima u kokpitu, da ce automatizacija raditi bukvalno sve, samo sto ja ne znam ko ce da udje u takav avion :D nego da ne idemo toliko daleko.

Ovo je sve vezano za RL, za FS mislim da svako prema nekom svom raspolozenju radi sletanje na ruke ili slece preko autoland-a, jer naravno sta god da se desi to ne povlaci sve ovo gore sta sam rekao jer se radi o FS-u.


Pozz. :)

Edited by Bojan Radulovic, 14 February 2010 - 02:56 AM.


#39 chemist

chemist

    Senior First Officer

  • Members
  • 77 posts
  • VATSIM ID:1157940

Posted 27 April 2011 - 08:17 PM

Je l' moze neko da mi pojasni kartu za sletanje na LYNI, na pistu 29? Na kojoj visini se skrece ka NS (255kHz), i kako se upravlja visinom na dalje kad se prodje NS? Recimo za 737 (prvo pratim poniranje od JST (405kHz) ka NIS (115*) i na D1,8 pre NIS-a 153* ka NS, 110* od NS-a do D4,5 NIS pa onda okret pri BNK 25* do ravnanja sa pistom) ali mi visina nije jasna. Je l' skretanje na 1,8 do NIS ka NS-u pocinjem na visini na koju me je doveo sink rate koji sam pratio dotle? Hvala.

Pozdrav!

#40 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 27 April 2011 - 08:32 PM

Koliko ja vidim, zaokreti nisu odredjeni visinom nego daljinom od NIS VORa. Na 1.8D od NIS VORa skrenuti ka NS NDBu. Iznad NS NDBa skrenuti u kurs 110, paralelno sa pistom, i na kraju, na 4.5D on NIS VORa napraviti poslednji zaokret za ulazak u final.

Prilaz je vizuelan tako da se i separacija od prepreka vrsi vizuelno, nema nigde opisane visine, bar na mojoj karti.

Mozda ima neki drugi prilaz za stazu 29?

Edited by Nikola, 27 April 2011 - 08:33 PM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users