
ATIS
#1
Posted 22 October 2005 - 06:22 PM
Ja sam razmisljao zajedno sa JAT469 da se za SCGvACC napravi atis koji mozemo koristiti online, koji ce u isto vreme pomoci pilotima a i kontrolorima.
To mozemo uraditi na sledeca dva nacina:
1. Da napravimo posebnu poziciju kao na primer neki FSS za beograd koji ce biti ATIS i na koju ce se neko ko zeli nakaciti i citati ljudima arrival i departure information. U tom slucaju kada avion udje u vazdusni prostor SCGa, kontrola bi mu rekla: JAT469, for weather info, check atis on 122.92. i onda bi pilot se prebacio na tu freq. i zatrazio info.
2. Jednostavniji nacin je da krenemo u nas sopstveni ATIS da ubacujemo metar sa naznakom INFO A, B, C D..etc ko sto vecina ljudi rade. U tom slucaju piloti ce imati neku ideju u glavi sta da ocekuju i ATC nece morati 6 puta da cita dep i arr. info. Naravno ovaj vid atisa je mnogo jednostavniji i zahteva manje rada ali i manje je "zabavniji"
Evo to je sve sto sam hteo reci, pa sad vi razmisliste, dajte neku kritiku, velja i ja smo se slozili da ne bi bilo lose to uraditi. Ipak SCGvACC postaje sve veca i veca organizacija i kao sto smo videli sa ovom prezentacijom u vrscu, postaje i poznatija tako da se iskreno nadam da cemo mi sa SCGvACC moci da pratimo pravi SCG ACC.
Pozdrav,
#2
Posted 22 October 2005 - 08:47 PM

#3
Posted 23 October 2005 - 03:05 AM



pozdrav 469!
#4
Posted 23 October 2005 - 11:09 AM
Inace upravo iz razloga sto ne postoji ATIS nasa oblasna kontrola letenja ce kako u real life, tako i ovde na VATSIM-u svaki put dolazecem avionu vec na initial contactu reci direct tu i tu, for ILS App Rwy ta i ta, sto u Evropi licno ja nisam cuo nikada, sta vise ni od APP nisam cuo dok mi ne odobri ILS. Zatim ce nasa prilazna, uz QNH, obavezno dati Transition Level, pri prvom odobrenju za spustanje ispod njega, sto ponovo po Evropi nisam cuo nikada.
Kada je u pitanju departure, tu je dep info, koji takodje nigde nisam cuo da ga iko daje, cak se i zbune kada trazis tako nesto, a cak i ako se direktno trazi push back i start up, opet ide ono push back start up approved, RWY ta i ta, QNH taj i taj, sto se opet nikada ne cuje po inostranstvu.
Tako da iz svega ovoga proizilazi da su i odlazece i dolazece posade u potpunosti obavestene o svemu potrebnom, isto kao i da su preslusali ATIS.
A sad ako njemu nije dovoljno da mu se na BABITu ili RAXADu kaze koju stazu da ocekuje, nego bi da jos iznad Austrije procita da pripremi sve, onda blago njemu i njegovom letenju, posto ti za podesavanje prilaza treba jedan minut sa sve ADF-ovima.
PS. Sinoc sam se malo igrao, pa sam snimio jednu ATIS poruku preko Sound Recordera, zatim je pustio u winapmu i ukljucio da se ponavlja, a onda se spojio kao LYBE_A_APP na 122.92, stavio svesku sa tvrdim koricama na CTRL, a mikrofon prislonio uz zvucnik i vrteo se ATIS jedno 10-15 minuta, a pri tome se cuo 5/5 sve vreme, kako rekose Zika,Uros i Ivan koji su slusali. Tako da ako ikada proradi ATIS u real life, eto jednog prostog nacina da mi to isimuliramo, barem kada se radi o flyinu.
Edited by Darko, 23 October 2005 - 11:12 AM.
#5
Posted 23 October 2005 - 12:14 PM

#6
Posted 23 October 2005 - 01:52 PM
#7
Posted 23 October 2005 - 03:56 PM
Zar ne?

jer mislis da piloti kucaju .metar?

ako cemo da idemo po tom mentalitetu (znas o cemu govorim milion puta sam ti rekao:whistle: ) onda cemu poenta naseg skupljanja, rada i truda?!?
zar ne?

#8
Posted 23 October 2005 - 04:39 PM
Ako imaš neku normalnu zvučnu, ideš u Volume Control -> Options -> Properties -> Recording -> "What you hear" -> OK, i onda selektuješ "What you hear", i sve što čuješ će se emotiovati u ASRC kad stisneš PTT gumb, pa ne moraš da spajaš mikrofon i zvučnik pa će verovatno i zvuk biti mnogo boljeg kvalitetaa mikrofon prislonio uz zvucnik

Naravno ako hoćeš opet da koristiš mikrofon, moraš da selektuješ Microphone u Recording options-u

Attached Files
#9
Posted 23 October 2005 - 06:22 PM
Takodje zanimljiva stvar bi bila za onoga ko ima reciver ili air-band skener, i naravno dobru konekciju, da pravi ATIS hvata i salje u FS....ali naravno to zahteva VATSIM metar da ne kasni, i masinu koja bi bila ukljucena dosta vremena.

#10
Posted 23 October 2005 - 06:57 PM
ko ima reciver ili air-band skener,
Ne vredi, na 122.925 samo zuji i krci ko moja ves masina.
Pre rata je bila snimljena "tetka" kako recituje (nesto ko 95 samo bez PING), al sad ni da zucne.
Se*em ti se u nove tehnologije




#11
Posted 24 October 2005 - 12:10 PM
A0622/05 - ATIS FREQ 122.925MHZ ON TEST H24. 25 SEP 08:42 UNTIL 25 DEC 10:00 ESTIMATED
I ako prihvatimo da je Darko u pravu kada forsira as real... Trebamo se pozabaviti problematikom ATIS-a jer je kraj godine blizu

I ne zaboravite ostale vazece NOTAM-e za LYBE i LYPG ima ih mnogo i cesto se menjaju zbog radova!!!
Konkretno za lybe: Nema letenja posle 2200 UTC, RWY 12 downgraded to CAT I...
Neki dan je neko pravio slalome medju bagerima i valjcima:) Dolazi covek na rwy 30. Ja mu kazem clrd to land... vacate on C, a on izlazi korz B:)
#12
Posted 24 October 2005 - 12:14 PM

Reko sam odma da sam se zezno i izvinio se majstorima sto dizem prasinu.
Hvala Roberte za prozivku!


#13
Posted 24 October 2005 - 02:29 PM


pozdrav 469!
#14
Posted 24 October 2005 - 06:37 PM
#15
Posted 30 December 2005 - 12:52 PM

25.03.2006. u 10:00. Dakle imamo vremena da resimo ATIS i u virtuelnom
okruzenju.
#16
Posted 20 March 2006 - 11:45 PM


Ко има ербенд рисивер може да пребаци на 126.4, VOLMET емисија која се врти 24 часа.
#17
Posted 21 March 2006 - 09:27 AM

Zvuk koji primamo je od prilike kvaliteta 64/kbps mono predpostavljam rezoplucije 11.2 khz e sad zamislite zvucnu poruku koja serverima salje non stop protok plus server koji to prenosi dalje do svih koji slusaju ... Nebulozno

Jos jedna stvar



Atis jeste koristan ... ali kao i sav normalan svet stavljaj te ga u info A B D C ...
a za ovu varijantu sa sa govorom ... kad se promeni atis koliko to brzo neko oce da uradi - promenu ... dok se snimi dok se namontira [ovo sa airband nije lose ali opet bandvit] ...
Resenje bi bilo recimo sledece da se napravi addon ili gauge koji ce da cita atis sa freq u textualnom obliku i onda da ga "prevodi" na govor nije tesko ali nedostatak je to sto bi svi koji dolaze morali da imaju to ...
verujte mi da je prava avijacija imala problem sa tim kao stomi imamo sad oni bi stavljali atis u info

eto

#18
Posted 21 March 2006 - 01:24 PM
Komplikujete stvari
ima vatsim rqazlog zasto ne daje FOLLOW ME car i atis da se vrti ...
Zvuk koji primamo je od prilike kvaliteta 64/kbps mono predpostavljam rezoplucije 11.2 khz e sad zamislite zvucnu poruku koja serverima salje non stop protok plus server koji to prenosi dalje do svih koji slusaju ... Nebuloznoogroman protok mislim da bi nas nesto opominjali i tako to ...
Pa sad slati zvucnu poruku non stop nije bas prakticno, ali da se uradi softver (mislim da bi Joe mogao puno pomoci oko intefejsa sa VATSIM-ovim serverima) koji bi tako reci cucao na frekvenciji cekajuci (ne emitujuci neprestalno snimljeni wav ili drugi fajl) nekog pilota da se spoji na tu frekvenciju, stariji korisnici ASRC 1.0 ce znati o cemu govorim posto u to vreme vojs nije bio integrisan u ASRC, vec je postojao program Roger Wilco (skraceno RW) koji je u prozorcetu ispisivao ime korisnika kanala (bilo je veoma korisno sto sam znao da ce mi se javljati JAT123, pre nego sto sam mu cuo glas. Bar sto se mene licno tice redje sam ponavljao station calling... say again Your callsign -osim u slucajevima kada mu naziv nije bio u skladu sa pozivnim znakom-). Naravno takav program bi prestao da emituje kada pilot sidje sa frekvencije. Priznajes da bi takav program slabo ugrozavao resurse VATSIMa uz pretpostavku da neko ne zasedne pa celo vece slusa ATIS. Licno cak i razmisljam o resenju da se nekako revitalizira RW u pomenute svrhe, ali je to za mene tvrd orah.
Jos nesto sto se tice "zvuka kvaliteta 64kbps i rezolucije 11.2kHz", cisto informativno:
Uzorkovanje (sample rate) je mozda 11.2kHz (mada je po meni maksimalno 8kHz) mono, a kvalitet zvuka daleko zaostaje od G711 (8kHz/12bit komprimovan u 8 bitni uLaw/aLaw -8000*8= 64kbps-), zbog zesce kompresije na bitstream brzine od mozda 10kbps (sto je jos uvek bozije u odnosu na CS-ACELP ili sl. sto koriste mobilni telefoni)
Robert
PS: Ovo je ujedno i poziv da se angazuje neko, ko bi znao poslati wav fajl na kanal LYBE_ATC servera rw.liveatc.net kada se na netu na na istom kanalu pojavi najmanje jos jedan "slusalac", a da prestaje sa slanjem kada je kanal prazan! Lep zadatak za mladog programera :-)
#19
Posted 21 March 2006 - 06:09 PM
#20
Posted 22 March 2006 - 04:30 PM

sto se tice kvaliteta lupio sam ali definitivno najjacu vrednost ... mozda sam preterao ali blizu sam

ako te interesuje izanaliziracu ga

Pozdrav
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users