Jump to content


Photo

ATIS


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Ljubinko

Ljubinko

    Captain

  • VIP Members
  • 1,262 posts
  • Location:Beograd, Srbija
  • VATSIM ID:922417

Posted 22 October 2005 - 06:22 PM

Koliko sam ja obavesten, ATIS postoji na Beogradu i njegova frekvencija je 122.920. Eh sada je jedini problem sto je valjda isti taj atis u "beta" fazi to jest jos se testira. Bar sam to cuo.

Ja sam razmisljao zajedno sa JAT469 da se za SCGvACC napravi atis koji mozemo koristiti online, koji ce u isto vreme pomoci pilotima a i kontrolorima.

To mozemo uraditi na sledeca dva nacina:

1. Da napravimo posebnu poziciju kao na primer neki FSS za beograd koji ce biti ATIS i na koju ce se neko ko zeli nakaciti i citati ljudima arrival i departure information. U tom slucaju kada avion udje u vazdusni prostor SCGa, kontrola bi mu rekla: JAT469, for weather info, check atis on 122.92. i onda bi pilot se prebacio na tu freq. i zatrazio info.

2. Jednostavniji nacin je da krenemo u nas sopstveni ATIS da ubacujemo metar sa naznakom INFO A, B, C D..etc ko sto vecina ljudi rade. U tom slucaju piloti ce imati neku ideju u glavi sta da ocekuju i ATC nece morati 6 puta da cita dep i arr. info. Naravno ovaj vid atisa je mnogo jednostavniji i zahteva manje rada ali i manje je "zabavniji"

Evo to je sve sto sam hteo reci, pa sad vi razmisliste, dajte neku kritiku, velja i ja smo se slozili da ne bi bilo lose to uraditi. Ipak SCGvACC postaje sve veca i veca organizacija i kao sto smo videli sa ovom prezentacijom u vrscu, postaje i poznatija tako da se iskreno nadam da cemo mi sa SCGvACC moci da pratimo pravi SCG ACC.

Pozdrav,

#2 Dusan

Dusan

    Captain

  • VIP Members
  • 328 posts
  • Location:Beograd
  • Interests:Photography, WEB Design
  • VATSIM ID:889522

Posted 22 October 2005 - 08:47 PM

Da, sve je to tacno, samo sto ATIS na freq 122.925 je bio u beta fazi do pre nekih godinu i po dana, a sad u opste ne radi.... a zasto ne radi to niko zivi ne zna. Lepo bi bilo kad bi imali atis, ali bez veze je da neko sedi na kontroli da da drzi samo atis. Veci bi fazon bio smisliti kako da se snimi, pa da automatski ide :naughty:

#3 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 23 October 2005 - 03:05 AM

iskreno ja sam ga nekada cuo nekada ne i ta prica oko atisa je skroz cudna i niej mi jasna,al niej jedina :D stvarno bi vredelo napraviti neku vrstu ATISa bilo koje prirode jer stvarno pravi probleme...zamislite starnce koji lete na visokim levelima i oce da slete u lybe...on tokom celog dela puta nema nikakvu reper infmraciju da racunanje T/D, piste u upotrebi...ajd meteo da ne pricam jer ce kontrolor uvek biti na raspolaganju i ponuditi mu tu opciju...nekako nam to fali sada kada ima ljudi koji doalze ovamo...recimo da barem za pocetak kontrolori pisu atis u svom boxu tipa lybe_app inromation B RWY 12 QNH...da onaj koji leti ka ovamo moze videti,aha ta je pista, STAR-ove mogu ocekivti te...ovde ce mi biti taj level,ovde ce mi biti T/D i sl...dok ne smislimo kako to snimiti i okaciti na frekvenciju..jer se to ne menja nesto drasticno tokom veceri kada letimo...ocu reci nema nekog velikog posla to snimati...tako da, ajd bacimo se umovi dok ne stigne ptici grip i smislimo to... bice fora samo takva...golube batali AFCAD,SECOTR FILE i sl. nego na smisljanje :sup: :suprise:


pozdrav 469!

#4 Darko

Darko

    Director

  • Administrators
  • 1,724 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:816024

Posted 23 October 2005 - 11:09 AM

Kao sto Dusan rece do pre godinu dana je ATIS na Surcinu bio na testiranju, ali je misteriozno nestao, tako da ga sada uopste nema. Obzirom da se SCGvACC trudi da radi "as real as it gets", tako i ovoga puta smatram da ne treba uvoditi apsolutno nista sto NE POSTOJI u real life. Posle Rush Hour1 je vecina stranaca konstatovala da sledeci put moramo i LYBE_GND da otvorimo, kao i da im dajemo Clearence na gejtu pre start up-a, ali je opet objasnjeno da se na LYBE u real life jednostavno tako ne radi, a da mi radimo sto je blize moguce realnim procedurama.

Inace upravo iz razloga sto ne postoji ATIS nasa oblasna kontrola letenja ce kako u real life, tako i ovde na VATSIM-u svaki put dolazecem avionu vec na initial contactu reci direct tu i tu, for ILS App Rwy ta i ta, sto u Evropi licno ja nisam cuo nikada, sta vise ni od APP nisam cuo dok mi ne odobri ILS. Zatim ce nasa prilazna, uz QNH, obavezno dati Transition Level, pri prvom odobrenju za spustanje ispod njega, sto ponovo po Evropi nisam cuo nikada.
Kada je u pitanju departure, tu je dep info, koji takodje nigde nisam cuo da ga iko daje, cak se i zbune kada trazis tako nesto, a cak i ako se direktno trazi push back i start up, opet ide ono push back start up approved, RWY ta i ta, QNH taj i taj, sto se opet nikada ne cuje po inostranstvu.

Tako da iz svega ovoga proizilazi da su i odlazece i dolazece posade u potpunosti obavestene o svemu potrebnom, isto kao i da su preslusali ATIS.
A sad ako njemu nije dovoljno da mu se na BABITu ili RAXADu kaze koju stazu da ocekuje, nego bi da jos iznad Austrije procita da pripremi sve, onda blago njemu i njegovom letenju, posto ti za podesavanje prilaza treba jedan minut sa sve ADF-ovima.

PS. Sinoc sam se malo igrao, pa sam snimio jednu ATIS poruku preko Sound Recordera, zatim je pustio u winapmu i ukljucio da se ponavlja, a onda se spojio kao LYBE_A_APP na 122.92, stavio svesku sa tvrdim koricama na CTRL, a mikrofon prislonio uz zvucnik i vrteo se ATIS jedno 10-15 minuta, a pri tome se cuo 5/5 sve vreme, kako rekose Zika,Uros i Ivan koji su slusali. Tako da ako ikada proradi ATIS u real life, eto jednog prostog nacina da mi to isimuliramo, barem kada se radi o flyinu.

Edited by Darko, 23 October 2005 - 11:12 AM.


#5 dacha

dacha

    Captain

  • VIP Members
  • 171 posts

Posted 23 October 2005 - 12:14 PM

Koliko se ja secam, na VATSIMu je vec bilo reci o ATISu, ali je odbacen zbog oduzimanja bandwidtha na ionako jadnim serverima... zbog toga su ubili i FLWME :schmoll:

#6 Slobodan

Slobodan

    Captain

  • Members
  • 303 posts
  • Location:Beograd, Jugoslavija
  • VATSIM ID:922016

Posted 23 October 2005 - 01:52 PM

У сваком случају неко кога занима време у Београду одма чим полети само нек укуца .metar LYBE у СквокБоксу и нек изволи...

#7 Ljubinko

Ljubinko

    Captain

  • VIP Members
  • 1,262 posts
  • Location:Beograd, Srbija
  • VATSIM ID:922417

Posted 23 October 2005 - 03:56 PM

sve to stoji brate ali onda se time odaljavas od darkove omiljene recenice: as real as it gets.
Zar ne? :pokey:

jer mislis da piloti kucaju .metar?:lol: oni brate koriste onaj atis ili acars ili sta vec.

ako cemo da idemo po tom mentalitetu (znas o cemu govorim milion puta sam ti rekao:whistle: ) onda cemu poenta naseg skupljanja, rada i truda?!?

zar ne? :down:

#8 JoeKuboj

JoeKuboj

    Captain

  • VIP Members
  • 351 posts
  • Location:Beograd
  • Interests:php
  • VATSIM ID:894566

Posted 23 October 2005 - 04:39 PM

a mikrofon prislonio uz zvucnik

Ako imaš neku normalnu zvučnu, ideš u Volume Control -> Options -> Properties -> Recording -> "What you hear" -> OK, i onda selektuješ "What you hear", i sve što čuješ će se emotiovati u ASRC kad stisneš PTT gumb, pa ne moraš da spajaš mikrofon i zvučnik pa će verovatno i zvuk biti mnogo boljeg kvaliteta :)

Naravno ako hoćeš opet da koristiš mikrofon, moraš da selektuješ Microphone u Recording options-u :ike:

Attached Files



#9 Ivan Kovacevic

Ivan Kovacevic

    Technical Support

  • Administrators
  • 1,402 posts
  • VATSIM ID:920456

Posted 23 October 2005 - 06:22 PM

A ako imas neku sr4nje graficku karticu, ides na "Recording Options" kako je Joe pomenuo pa kao source izaberes takozvani Stereo Mix koji bi onda iskljucio mikrofon kao ulaz i "prespojio" izlaz na zvucnike kao ulaz za voice (ili bilo sta drugo)....a ista se stvar moze i hardverski izvesti tako sto se mali kabel sa prilagodjavacem nivoa izvede sa izlaza na zvucnoj (zeleni jack) na takozvani Line In ulaz (ne za mikrofon) i onda izabrati Line In kao Recording source u Volume Control-u


Takodje zanimljiva stvar bi bila za onoga ko ima reciver ili air-band skener, i naravno dobru konekciju, da pravi ATIS hvata i salje u FS....ali naravno to zahteva VATSIM metar da ne kasni, i masinu koja bi bila ukljucena dosta vremena. <_<

#10 Rista

Rista

    Captain

  • Members
  • 292 posts
  • Location:Left seat
  • Interests:stevke

Posted 23 October 2005 - 06:57 PM

ko ima reciver ili air-band skener,


Ne vredi, na 122.925 samo zuji i krci ko moja ves masina.
Pre rata je bila snimljena "tetka" kako recituje (nesto ko 95 samo bez PING), al sad ni da zucne.
Se*em ti se u nove tehnologije :bash: :bash: Bez tetke nema ni ATISA :ike: :ike:

#11 Robert Sandor

Robert Sandor

    First Officer

  • Members
  • 39 posts

Posted 24 October 2005 - 12:10 PM

Evo objasnjenja zasto se necuje ATIS u Real Life:

A0622/05 - ATIS FREQ 122.925MHZ ON TEST H24. 25 SEP 08:42 UNTIL 25 DEC 10:00 ESTIMATED

I ako prihvatimo da je Darko u pravu kada forsira as real... Trebamo se pozabaviti problematikom ATIS-a jer je kraj godine blizu :)

I ne zaboravite ostale vazece NOTAM-e za LYBE i LYPG ima ih mnogo i cesto se menjaju zbog radova!!!
Konkretno za lybe: Nema letenja posle 2200 UTC, RWY 12 downgraded to CAT I...
Neki dan je neko pravio slalome medju bagerima i valjcima:) Dolazi covek na rwy 30. Ja mu kazem clrd to land... vacate on C, a on izlazi korz B:)

#12 Rista

Rista

    Captain

  • Members
  • 292 posts
  • Location:Left seat
  • Interests:stevke

Posted 24 October 2005 - 12:14 PM

:bang:
Reko sam odma da sam se zezno i izvinio se majstorima sto dizem prasinu.
Hvala Roberte za prozivku! :bash: :bash:

#13 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 24 October 2005 - 02:29 PM

kako god, ali publikacija da je na testiranju je objavljena i taj atis u real life-u sam ja cuo nekoliko puta u poslednjih 3 meseca ali da je ne stabilan, za sada, jeste.. ;) cool ljudi moje licno misljenej je da bi bas bas voleo da mogu selektovati frek. 122..92 i cuti infomacije..ali sta da se radi :sup:

pozdrav 469!

#14 Ljubinko

Ljubinko

    Captain

  • VIP Members
  • 1,262 posts
  • Location:Beograd, Srbija
  • VATSIM ID:922417

Posted 24 October 2005 - 06:37 PM

znaci ovo je samo predlog, mislim da je moguce ostvariti ovu ideju. Ukoliko se slazete mozemo da testiramo sada za vikend oko 8local kako kome odgovara, mogu ja da se nakacim na 122.925 i da budem atis jebiga, kako zelite.. aj pa ako zeli neko da se testira da se dogovorimo

#15 Robert Sandor

Robert Sandor

    First Officer

  • Members
  • 39 posts

Posted 30 December 2005 - 12:52 PM

Imamo srece sto se tice ATIS-a za LYBE :) Na testu i dalje predvidja se do
25.03.2006. u 10:00. Dakle imamo vremena da resimo ATIS i u virtuelnom
okruzenju.

#16 mitrowsky

mitrowsky

    Training Director

  • Staff Members
  • 747 posts
  • Location:Нови Београд -Блок 38-
  • VATSIM ID:868788

Posted 20 March 2006 - 11:45 PM

Да живнем мало ову тему. АТИС на Београду је жив, али не ради из политичких разлога. :bash: Сад га користимо за преферанс. За сад га заборавите, али било би добро да га оспособимо за следећи флај ин. Неко ко је у интернет-клубу одакле се ради могао би да остави укључен кућни комп и да ангажује бабу да апдејтује :naughty:
Ко има ербенд рисивер може да пребаци на 126.4, VOLMET емисија која се врти 24 часа.

#17 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 21 March 2006 - 09:27 AM

Komplikujete stvari :) ima vatsim rqazlog zasto ne daje FOLLOW ME car i atis da se vrti ...

Zvuk koji primamo je od prilike kvaliteta 64/kbps mono predpostavljam rezoplucije 11.2 khz e sad zamislite zvucnu poruku koja serverima salje non stop protok plus server koji to prenosi dalje do svih koji slusaju ... Nebulozno :) ogroman protok mislim da bi nas nesto opominjali i tako to ...

Jos jedna stvar :) to as real as ... pa nije to 100% nego sto je moguce vise ali ovo moguce ipak ima mnogo MNOOOOGO ali ... tako daneke stvari koje se zapravo tako lako obrave u stvarnom zovotuovde nemaju toliko sansi [recimo da se neko slupa i pogine :) pu pu pu daleko bilo !!!! ili dobije platu za let :) ] dok neke stvari koje su takoreci nemoguce u stvarnom zivotu ilisu jako trske za realizovati ovde se tako lako srede...

Atis jeste koristan ... ali kao i sav normalan svet stavljaj te ga u info A B D C ...

a za ovu varijantu sa sa govorom ... kad se promeni atis koliko to brzo neko oce da uradi - promenu ... dok se snimi dok se namontira [ovo sa airband nije lose ali opet bandvit] ...

Resenje bi bilo recimo sledece da se napravi addon ili gauge koji ce da cita atis sa freq u textualnom obliku i onda da ga "prevodi" na govor nije tesko ali nedostatak je to sto bi svi koji dolaze morali da imaju to ...

verujte mi da je prava avijacija imala problem sa tim kao stomi imamo sad oni bi stavljali atis u info :)

eto :)

#18 Robert Sandor

Robert Sandor

    First Officer

  • Members
  • 39 posts

Posted 21 March 2006 - 01:24 PM

Komplikujete stvari :) ima vatsim rqazlog zasto ne daje FOLLOW ME car i atis da se vrti ...

Zvuk koji primamo je od prilike kvaliteta 64/kbps mono predpostavljam rezoplucije 11.2 khz e sad zamislite zvucnu poruku koja serverima salje non stop protok plus server koji to prenosi dalje do svih koji slusaju ... Nebulozno :) ogroman protok mislim da bi nas nesto opominjali i tako to ...


Pa sad slati zvucnu poruku non stop nije bas prakticno, ali da se uradi softver (mislim da bi Joe mogao puno pomoci oko intefejsa sa VATSIM-ovim serverima) koji bi tako reci cucao na frekvenciji cekajuci (ne emitujuci neprestalno snimljeni wav ili drugi fajl) nekog pilota da se spoji na tu frekvenciju, stariji korisnici ASRC 1.0 ce znati o cemu govorim posto u to vreme vojs nije bio integrisan u ASRC, vec je postojao program Roger Wilco (skraceno RW) koji je u prozorcetu ispisivao ime korisnika kanala (bilo je veoma korisno sto sam znao da ce mi se javljati JAT123, pre nego sto sam mu cuo glas. Bar sto se mene licno tice redje sam ponavljao station calling... say again Your callsign -osim u slucajevima kada mu naziv nije bio u skladu sa pozivnim znakom-). Naravno takav program bi prestao da emituje kada pilot sidje sa frekvencije. Priznajes da bi takav program slabo ugrozavao resurse VATSIMa uz pretpostavku da neko ne zasedne pa celo vece slusa ATIS. Licno cak i razmisljam o resenju da se nekako revitalizira RW u pomenute svrhe, ali je to za mene tvrd orah.
Jos nesto sto se tice "zvuka kvaliteta 64kbps i rezolucije 11.2kHz", cisto informativno:
Uzorkovanje (sample rate) je mozda 11.2kHz (mada je po meni maksimalno 8kHz) mono, a kvalitet zvuka daleko zaostaje od G711 (8kHz/12bit komprimovan u 8 bitni uLaw/aLaw -8000*8= 64kbps-), zbog zesce kompresije na bitstream brzine od mozda 10kbps (sto je jos uvek bozije u odnosu na CS-ACELP ili sl. sto koriste mobilni telefoni)

Robert

PS: Ovo je ujedno i poziv da se angazuje neko, ko bi znao poslati wav fajl na kanal LYBE_ATC servera rw.liveatc.net kada se na netu na na istom kanalu pojavi najmanje jos jedan "slusalac", a da prestaje sa slanjem kada je kanal prazan! Lep zadatak za mladog programera :-)

#19 Ljubinko

Ljubinko

    Captain

  • VIP Members
  • 1,262 posts
  • Location:Beograd, Srbija
  • VATSIM ID:922417

Posted 21 March 2006 - 06:09 PM

ma moze to da se sredi. dosta bi nam pomoglo

#20 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 22 March 2006 - 04:30 PM

Ta ideja je dobra ali mislim da nema toliko isntrukcija da se to lako odradi bez da se trazi protokol za voice od sb autora ili od autora servera ... postoji druga mogucnost da se napravi modul za SB koji bi pri promeni frek. bio "osetljiv" na tipa LYBE ATIS!!! i onda lokalno njemu emitovao. potrazicu ako nadjem protokloe za voice servere uradicu vam to .. tj to ce biti resenje za celi VATSIM :)

sto se tice kvaliteta lupio sam ali definitivno najjacu vrednost ... mozda sam preterao ali blizu sam :)

ako te interesuje izanaliziracu ga :)

Pozdrav




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users