
Nego, šta mislite o ovome > http://www.leobodnar.com/
Probaću ukratko da pojasnim, a ostalo će te već saznati - radi se o čoveku koji proizvodi i prodaje nekoliko vrsta generičkih USB kontrolera, koji su ljubiteljima simulacija (poput nas) posebno zanimljivi:
Npr. Ultra Precision Joystick Controller BU0836A je obična pertinaks pločica sa 8 12-bitnih analognih ulaza (rezolucije 4096 koraka, što će reći mnoooogo preciznije od consumer džojstika koje kupujemo po prodavnicama i netu, čak i u odnosu na specijalizovane alatke), 32 tastera i jednim 8-smernim POV-om.
Izgleda vrlo jednostavno...

...a koristi se još jednostavnije.
Na samoj stranici, koju sam linkovao gore, vrlo je jednostavno opisano kako se čitav kontroler koristi. U principu, na pinove prosto prikačite prekidače i potenciometre koje možete kupiti i na buvljaku i u nekom servisu, prodavnici elektronskih komponenti i slično i već imate klasičan Windows USB džojstik, koji svaka igra/simulacija prepoznaje sasvim standardno, s tim što ih naravno možete kombinovati i npr. napraviti čitav kokpit ili pult kontrole leta. Ono što se može mapirati kao džojstik, radiće sasvim jednostavno, a ono što ne može, može se mapirati kroz MJoy alatku, koja može da glumi tastaturu.
Uz ovakav kontroler se dobija besplatno i softver za upisivanje jedinstvenog ID-a, tako da na konfiguraciju možete nakačiti više ovakvih kontrolera, a da se međusobno ne sudaraju, kao i da im dodelite ime pod kojim će se pojaviti na sistemu.
Sećam se da je Danilo bio u fazi izrade jednog dela kokpita (Yoke/kvadrant čini mi se?), pa bi ovo moglo da bude veliko olakšanje tom projektu, ako je još uvek "alive"

Za 8 osa koje su na raspolaganju, koriste se potenciometri vrednosti od 1kΩ to 100kΩ, s tim da je bitno naglasiti da su obavezni linearni, a NE logaritamski, koji se koriste u audio tehnici, jer je njihovo ponašanje totalno neprikladno ovoj nameni, pa ne treba ni pokušavati (informacije radi, logaritamski povećavaju vrednost geometrijskom progresijom, pa je prvih 90% hoda slabijeg inteziteta nego poslednjih 10% na primer).
Za prekidače je moguće koristiti bilo šta: od tastera do multi-prekidača. Običan taster, koji ima pozitivan spoj jedino dok ga držimo, ponaša se kao većina tastera na džojsticima ili poput onih na tastaturi. Dvostepeni prekidači se koriste drukčije i nama su generalno zanimljiviji. Fazon je u tome da se sva interakcija prepusti FSUIPC-u. Kako? Tako što se prekidač na kontroler veže uobičajeno, ali se u FSUIPC-u kontrola mapira za obe akcije - i pritiskanje i otpuštanje. Konkretno, za komandu paljenja "strobe" svetala nećemo koristiti komandu "Strobe lights toogle", koja se standardno koristi za tastere, nego ćemo koristiti "strobe lights on", ali ćemo ispod čekirati opciju koja će izvršiti "strobe lights off" komandu onda kada taster (a u našem slučaju dvostepeni prekidač) bude isključen.
Ovo omogućava gorepomenuti USB kontroler, koji uz dodatu diodu između prekidača i samog kontrolera može da održava svih 32 tastera permanentno pritisnutim, bez da time izaziva konflikte po pitanju zagušenja kontrolera i njegovog bafera.
Na kraju samo da se ogradim da ja ovaj kontroler još uvek ne posedujem, iako sam to planirao odavno, a iz razloga tehničke prirode - sajt Lea Bodnara je do pre neki dan bio u autu, pa nisam mogao da mu pristupim. Sada nameravam da se posvetim tome, ali najpre moram da izračunam koliko će mi ovakvih kontrolera trebati.
Na njegovom sajtu radi i forum, pa se i tim putem možete informisati oko nekih detalja, oko kojih ja eventualno ne budem mogao da pomognem.
Kako DirectX u teoriji (a i praksi) omogućava kačenje do 16 joystick kontrolera, to uz kombinovanje 16 ovakvih kontrolera čini raspoloživim 512 on/off prekidača, 128 ultra-preciznih osa i 16 POV šeširića. Reklo bi se "hell of a lot" - valjda je to dovoljno za kokpit jednog 747?

Valjda sam barem nekog zaintrigirao... nadam se.

Pozdrav
Edited by StORM48, 31 August 2009 - 01:34 PM.