Jump to content


Photo

Novi LYTV Scenario


  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#1 Darko

Darko

    Director

  • Administrators
  • 1,724 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:816024

Posted 30 September 2006 - 08:27 PM

Cast mi je da vas obavestim da je novi scenario tivatskog aerodroma, kao i okoline, u produkciji Rashe Tucakova i Miroslava Sicha, skoro zavrsen, preciznije pre neki dan su zavrsili Beta verziju.

Pored odlicno uradjenog samog tivatskog aerodroma, prepravljena je linija obale, kao i mesh, tako da cemo sada konacno uzivati i u realnom okruzenju Boka Kotorskog zaliva i okolnih brda i planina :)

Beta verzija se moze preuzeti OVDE.

Zamolio bih da u produzetku ovog topica iznesete svoja zapazanja, kritike, pohvale, itd. kada isprobate novi scenario, pa da uskoro imamo i finalnu verziju u kojoj ce biti reseni eventulani problemi.

Posto sam isprobao scenario, evo ja cu zapoceti sa kritikama. Po mom misljenju, scenario je odlicno odradjen i ja sam veoma zadovoljan :).

Voleo bih da se malo produzi "detaljan" scenario, ukljucujuci magistralu, na kratkom prilazu za stazu 32, jer je sada tacno tu preseceno detaljno od default :). Zbog toga sam i trazio slike tog predela. Ovo je vec receno Rashi, neke slike su poslate, tako da nema potrebe da neko drugi pise istu stvar, ako mu to zasmeta.

Jedina losa stvar koja se licno meni desavala je da kada menjam pogled, tj. gledam u neku stranu, dodje do zamucenja svih textura terana i to tako traje narednih par desetina sekundi do minuta, ali mora se priznati da moja graficka nije merodavna za ocenu bilo kog scenaria, mozda ni default FS-a, posto je losa da losija skoro ne moze biti u danasnje vreme. :P Nadam se da ostali, sa malo boljim grafickim karticama, nece imati isti problem.

Uzivajte i pisite zapazanja!

Attached Files

  • Attached File  tiv.jpg   51.34KB   17 downloads


#2 Milan Tomin

Milan Tomin

    Captain

  • Members
  • 696 posts
  • Location:Novi Sad
  • Interests:Padobranstvo, letenje i sve vezano za above the ground :)
  • VATSIM ID:961633

Posted 30 September 2006 - 10:33 PM

Sjajno !!!
Stvarno je uradjen odlicno, okolina takodje.

Zamerke: (ako je uopste zamerka mozda je do graficke) FX5200
Kao i Darku, i meni se teren gubi i postaje bezlican na vise minuta na prilazu 32.
p.s. Meni se to desava nekada i na LYBE, ali retko, ovde mi se desilo iz prve.

Odlican frame rate ! ! !
Nema seckanja i ucitavanja detalja na short finalu, ovo je sjajna stvar.
Taj problem imam na LYPG - secka zestoko na prilazu kao i na samom aerodromu.

Svaka cast kolege - odlican posao !
...mozda videti sta se to sa terenom desava...

#3 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 01 October 2006 - 12:12 AM

Pozdrav, Scenario je SJAJAN. Za razliku od starog ne guta frame rate!!!

#4 Darko

Darko

    Director

  • Administrators
  • 1,724 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:816024

Posted 01 October 2006 - 12:49 AM

Zamerke: (ako je uopste zamerka mozda je do graficke) FX5200
Kao i Darku, i meni se teren gubi i postaje bezlican na vise minuta na prilazu 32.
p.s. Meni se to desava nekada i na LYBE, ali retko, ovde mi se desilo iz prve.


I meni se na LYBE desilo par puta, ali retko, na LYTV mnogo cesce. Hocu samo da napomenem da ja imam identicnu graficku karticu - FX5200, tako da ako se nikom drugom ne desi ista stvar, bice da je samo do graficke, jer realno graficka nam je stvarno krsh. :schmoll:

Sa druge strane, imam tu graficku vec 3 i po godine, tj. celu konfiguraciju imam toliko vremena da nista nisam menjao, i probao sam mnogo scenaria na FS-u, nigde nisam imao ovakav problem osim na LYBE i LYTV sada. FPS bude ocajan, secka ko blesavo, kvalitet nikakav, ali nije se desilo ovakvo kompletno zamuljavanje svih textura; sto kaze Milan, teren se gubi i postaje bezlican. :)

#5 Djordje

Djordje

    Captain

  • Members
  • 501 posts
  • Location:Herceg Novi
  • VATSIM ID:965704

Posted 01 October 2006 - 10:00 AM

Nema sta, scenario je odlican!!

Uoceni su dalekovodi na Verige, poboljsan i detaljniji prilaz aerodromu s' magistrale, konacno ociscen parking, ona Lada Niva sto tutnji oko zgrada s' upaljenim rotacijama... :D

Jedino sto ima previse svjetala nocu, s' obzirom da Tivatski aerodrom nocu izgleda kao crna rupa, gdje se na sletanje ne bi odvazili ni slijepi misevi. :mrgreen:

Jos jednom samo rijeci pohvale!!! :specool:

#6 Cane

Cane

    Captain

  • Members
  • 1,503 posts
  • Location:Zarkovo, kazu selo
  • VATSIM ID:965124

Posted 01 October 2006 - 11:43 AM

Pozlatio vam se shtafelaj, drugovi Umetnici.
Za svaku pohvalu,gledano generalno. :clap2:
O detaljima ja ne mogu da dajem neki sud,ali mi se izuzetno svidja,i to sa sve Ladom :1eye: koja me je stvarno presekla kad mi je prvi put,krajnje neocekivano,proletela ispred ociju.Sjajno.
E sad ,sto se tice zamucenog pogleda,to je definitivno zbog graficke(FX 5200 sam koristio doskora).Sa nesto malo boljom N 6200 sve je OK.A i ako nije,onda je to zaista nesto krajnje sitno i nebitno.Ne secka i znam gde cu da stanem.Sve sto bih dalje pisao,a necu,bilo bi samo :specool: :sup:


Cane
JAT 680

#7 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 01 October 2006 - 12:30 PM

pozdrav ponovo,
Evo, posle testiranja, sletanja na obe strane sa 737 i DC-8, i malog obilaska cesnom oko planina nisam primetio nishta neobicno...nije bilo ni seckanja ni pada Frame rate-a (za divno cudo, nije kocio ni kad sam poceo da menjam kamere, shto mi se redovno deshava na vecim scenarijima).Nije bilo ni zamucivanja...koristim Radeon 9550 (ona mora da se menja definitivno :D :D )

Uglavnom, moja ocena :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Edited by Nikola, 01 October 2006 - 12:32 PM.


#8 Darko

Darko

    Director

  • Administrators
  • 1,724 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:816024

Posted 01 October 2006 - 01:02 PM

Jedino sto ima previse svjetala nocu, s' obzirom da Tivatski aerodrom nocu izgleda kao crna rupa, gdje se na sletanje ne bi odvazili ni slijepi misevi. :mrgreen:


Ako mislis na prilazna i rwy edge svetla, Tivat ima potpuno osvetjenje u real life-u, samo se verovatno gasi nocu, ili je intenzitet na minimumu, jer nema potrebe da sija i trosi struju, kad nema letova. Paljenje i gasenje svetala, kao i njihov intenzitet, direktno kontrolise aktivni kontrolor letenja na tornju. Svetla se na Tivtu uglavnom koriste rano ujutru i kasno popodne, tj. predvece, pogotovo za poletenja, jer su poletenja dozvoljena pri manjem intenzitetu dnevnog svetla, nego sto je to slucaj sa sletanjima, tj. moze se recimo kasnije popodne poleteti iz Tivta, nego sto se moze sleteti.

Glavni problem za nocno letenje u Tivtu je konfiguracija terena i slaba osvetljenost istog, kao i ne posedovanje opreme za precizno vodjenje, koja i ne bi imala smisla, jer nema prostora da se provuce recimo jedan kompletan ILS prilaz, opet naravno zbog konfiguracije terena. Sto se tice samog osvetljena, Tivat je potpuno sposoban za nocno letenje, tako da mislim da je i novi scenario u skladu sa tim potpuno ispravno odradjen.

Kao sto moze da se vidi na karti postoje HIRL (High Intensity Runway Lights), koja zapravo predstavljaju svetla koja uokviruju poletno sletnu stazu (Runway edge lights), kao i prilazna svetla HIALS (High Intensity Approach Lights System) za stazu 32. Takodje tu su i VASI svetla na obe staze, koja omogucavaju vizuelno pracenje glide putanje, koja se koriste i preko dana na vecini aerodroma. Prema tome, Tivat nije nista slabije opremljen za nocno letenje, sto se tice osvetljenja, od mnogih drugih aerodroma sa pristupacnijom okolinom, na kojima se i nocu obavljaju redovna poletanja i sletanja.

Ako si mislio na neko drugo osvetljenje tipa reflektori koji osvetljuju apron, parking, zatim svetla pristanisne zgrade, itd... ja sam bas zagledao i svuda je mrak, bas kako treba da bude, sto ti kazes "crna rupa". :)

Attached Files

  • Attached File  tiv.jpg   32.56KB   9 downloads


#9 snake

snake

    Captain

  • Members
  • 185 posts
  • Location:LYNI

Posted 01 October 2006 - 01:28 PM

Zaista lepo parce freeware softvera za FS.
Dopala mi se lepa i propisno išarana tekstura piste sa tragovima guma (mnogo više tragova
gume na stazi 32, sto je i logicno) i pukotinama po pisti. Zgrade odlicne, lepi detalji
poput IMT traktorcica, Follow Me DACIE ili Lade? teren oko
Tivta mnogo bolji (u Balkan Meshu brda sa leve strane odmah posle TAZ-a nisu bila toliko
visoka i toliko blizu, a ovde su opet mnogo lepsa - sto je pretpostavljam blize realnosti)
Izmenjena linija obale mi se prilikom nekoliko sletanja na stazu 14 pokazala kao odlicna
orijentacija gde se nalazim i gde bih trebao da se izrolam na final.
Ja bar na Tivtu nisam imao problema sa zamucivanjem tekstura dok mi se na LYBE
to deslio samo par puta i to samo sa LEvel D 767 na ILS-u za 12 iz cista mira bi se
zamutile teksture terena i dok ne napustim pistu bi ostajale tako zamucene,a
onda bi se procistile. Graficka je ATI 9250GE

Sve u svemu detaljan + frame rate friendly scenario sto je za mene u FS-u svetinja.
Moj predlog bi bio da ako su vec ubacili follow me koji juri :) po aerodromu ubace i par
automobila tako da jedan prolazi putem kod 32 a drugi kod 14. Mislim da bi to dodatno
ozivelo aerodrom. Na Modlijevom sajtu gde je opisao let sa 727 za Tivat znam da je pominjao
te automobile u finalu i da je posle poletanja video neki Reno 4 kako prolece ispod Boinga
putem za ostrvo Cveca.

PS Nadam se da ce Niš biti jedan od sledećih projekata te da se njime zaokruze scenariji
za sve domace aerodrome. Znam da nije interesantan kao Tivat i da malo ljudi leti sa/na
njega ali opet on mi nekako fali.

#10 Djordje

Djordje

    Captain

  • Members
  • 501 posts
  • Location:Herceg Novi
  • VATSIM ID:965704

Posted 01 October 2006 - 01:46 PM

Ma sve je jasno! :sup: Tivat zaista godinama unazad ima svjetla za nocno-slijetanje, ali su dugo bila van funkcije zbog pozara koji je zahvatio dio Grblja na kome su rasporedjene te zuckaste konstrukcije za reflektore. Sada rade, i to u punom su sjaju ujutru i predvece; ali nocu ipak nema slijetanja/polijetanja i sve je off.

Nego, mislio sam na zgrade koje po vanjskim zidovima imaju oborena svjetla, i na prigusena svjetla koja dopiru iz prozora terminalne zgrade. Priznajem - ovako kao sto je na scenariju i treba da bude i mnogo je ljepse! Pun pogodak! :clap2: Nego je u RL drugacije i ponekad je jezivo prolaziti nocu. Bas sam se preksinoc zacudio koliko zjapi. :mellow: :dntknw:

#11 msich

msich

    Second Officer

  • Members
  • 16 posts

Posted 04 October 2006 - 04:09 PM

Evo par reci i od jednog od autora :) Ako imate probleme sa ATC kada sletite a "vozite" veci avion, tj. ATC vas vozika okolo, greska je u AFCADu. Nesto sam bio..ne bas uspesno..experimentisao ali sam ipak ustanovio da je moj original najbolje resenje. U "gold" verziji ce bit AFCAD (vec sada ga koristim i radi bez greske) u kome avioni B73x i TU54 i manji idu uvek na taxi B i pozicije 1-4 (redom od prvo na 4, 3, 2 pa 1) a veci (B722 i veci) nastavljaju taxiranje, uvek idu na A i koriste pozicije 5-7. Na ovaj nacin je postignuto da avioni sa vecim rasponom krila nikad ne prolaze pored pozicija 1-4 (kao sto i u AIP-u pise). Naravna, to se odnosi na AI, a vi mozete da radite sta zelite :)

Druga novina koju vam Rasa nije poslao su ISPRAVNI AI prilaze rwy32. Drugim recima, sada i AI ide na TAZ i skrece na pistu a ne pokusava da prodje kroz brdo :P Rwy14 nisam aktivirao usled problema sa kodiranjem AI prilaza. Jedini nacin na koji sam ovo uspeo da postignem (obzirom da je MS po defaultu dosta dobro kodirao app data za TIV) je da LOC app za TIV prekopiram i proglasim za ILS app. To ustvari znaci da ce na mapi pisati da TIV 32 ima ILS, default ATC ce vas upucivati na ILS 32 ali nista od ILS opreme i pomagala nije ubaceno. Drugim recima, ATC ce misliti i ponasati se kao da ima ILS ali za vas - pilote nece biti nikakve razlike. Nas drugar Pedja vec duze vreme koristi ove prilaze i za sad nema nikakvih zamerki. Naravno, ako vam ne treba ova opcija bice dovoljno samo izbrisati fajl. Takodje, za one koji ne zele svetla nocu bice dovoljno da izbrisu dva odgovarajuca bgl-a i resen problem :)

Primetio sam da niko ne spominje modifikovanu LC pa reko' da vam ja skrenem paznju ;) Crnogorska obala vise nije samo more i suma, vec sam ubacio i veca mesta uz obalu. Tako sada mozete videti Budvu, sam Tivat, Kotor, Herceg Novi, Ulcinj... na mestima gde i treba da se nalaze :)

I naravno, hvala na svim lepim recima :)

Inace, Rasa je otkrio razlog zamucivanja i na TIV i na nasem BEG i radi na otklanjanju problema.

#12 msich

msich

    Second Officer

  • Members
  • 16 posts

Posted 04 October 2006 - 06:20 PM

hmmm..Ovo bi valjda bio P.S.S.S. :D

Rasa i ja smo se danas videli i preneo mi je kritike za prilaz 32. Nazalost, GEarth detaljna mapa se zavrsava neposredno izvan ograde aerodroma sa te strane te nije moguce odraditi ceo ili duzi fotorealisticni prilaz. Takodje usled ogranicenja FS2002SDK, ground poligoni ne prate reljef. To znaci da ako bismo i produzili ground dalje od 32-ke javio bi se veoma primetan odsecak u meshu. Medjutim, na osnovu tih i takvih satelitskih slika koje nam jesu na raspolaganju mogu da napravim VTP scenery (koji prati mesh) pa onda samo da Rasa naknadno ubaci objekte, sto ce i biti uradjeno :)

#13 pixxel

pixxel

    Captain

  • Members
  • 127 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:919375

Posted 05 October 2006 - 10:22 AM

:eek: :clap2: :specool: :sup: :suprise: :plane:
Ovako sam se osecao kad sam skinuo tivat i (novi v3.1) beograd - samo jedna rec - vau... Momci, svaka Vam se dala, ovo je toliko dobro, da to nije normalno. Ima malih bubica, ali ne mogu, nemam snage sada da pisem o njima, jer jednostavno su toliko sitne i beznacajne, i toliko vezane za moj hardver a ne za Vas rad. Tivat je i ovako, fenomenalan. Beograd, konacno brdo detalja koji ne seckaju - momci, ovo je vrhunski...

#14 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 05 October 2006 - 10:42 AM

Beograd, konacno brdo detalja koji ne seckaju - momci, ovo je vrhunski..

Danilo, svaka cast za ono osvetljenje aprona...Stara svetla su bila previshe slaba, izgledalo je k'o da se duhovi nalaze na aerodromu, a u krajnjem slucaju bila su totalno nerealna...
Kazem, svaka cast, "oziveo" si LYBE

Moze li neko da napishe kako se koristi onaj AktiGate?

Pozdrav

Edited by Nikola, 05 October 2006 - 10:44 AM.


#15 Milan Tomin

Milan Tomin

    Captain

  • Members
  • 696 posts
  • Location:Novi Sad
  • Interests:Padobranstvo, letenje i sve vezano za above the ground :)
  • VATSIM ID:961633

Posted 05 October 2006 - 11:40 AM

Bravo Nikola...
Autor je napiso ActiGate kako je dobar i tako svasta nesto, a na sajtu ga nisam ni nasao o cemu se zapravo radi.

U FS mi je aktivaj i otkacen, jedino sto sam ja primetio razliku je voda, plava (svetlo plava) a nekad se i zesce dobro presijava, mozda se tripujem, ali to mi je najnovija promena koju mogu da povezem sa tim programcicem.

Dakle... ko zna sta je ActiGate? ? ?

#16 Darko

Darko

    Director

  • Administrators
  • 1,724 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:816024

Posted 05 October 2006 - 12:35 PM

Dakle... ko zna sta je ActiGate? ? ?


Ako sam ja dobro razumeo, to je modul koji omogucava tacno parkiranje na gejtove na apronu C na LYBE. Uz pomoc njega semafor prepoznaje tip vaseg aviona i zavisno o tipu izbacuje vam porku STOP OK, ili kako vec ide, na tacnoj udaljenosti za svaki tip, da biste lepo bili parkirani, tj. da bi vrata dosla na tunel :)

#17 msich

msich

    Second Officer

  • Members
  • 16 posts

Posted 05 October 2006 - 02:13 PM

Tacno. ActiGate je modul (znaci stavljate ga u moduls folder) koji iscitava tip aviona iz ac.cfg fajla i tu informaciju prosledjuje dalje, u nasem slucaju do sistema za pristajanje. Daljim razvojem je planirano da se koristi za automatsko pozivanje odgovarajuce animacije bez njakanja sa menjanjem freq. i sl. :)

Ja nisam skidao v3.1 pa ne znam da li je AG u zipu, a ako nije, ovo je link za njega (205kB): http://www.fsdevelop...nks.php?catid=4

#18 Tosa

Tosa

    Captain

  • Members
  • 1,091 posts
  • Location:Valjevo
  • VATSIM ID:966410

Posted 05 October 2006 - 07:38 PM

Pozdrav,
Sve cestitke i pohvale za novi tivatski scenarijo. S obzirom da radim na tivatskom aerodromu tj. u AKL Tivat i da sam probao novi scenario imam samo jednu zamerku tj. predlog, da malo prosirite rulnu stazu izmedju intersekcija A i B. Znaci trebala bi da bude malo sira za taxiranje. Takodje mislim da bi i cela platforma mogla biti malo sira. Ostalo je sve uradjeno savrseno. Svaka cast
Tosa
JAT300

#19 DR.Matko

DR.Matko

    Second Officer

  • Members
  • 12 posts
  • VATSIM ID:983071

Posted 05 October 2006 - 08:56 PM

jel moze neko da mi pomogne instalirao sam novi scenario ali i mam dve piste kako da obrisem stari nema ga u sceneruy library da li da ga obrisem iz foldera

#20 Nenad Marcetic

Nenad Marcetic

    Captain

  • Members
  • 649 posts
  • VATSIM ID:980829

Posted 05 October 2006 - 09:53 PM

jel moze neko da mi pomogne instalirao sam novi scenario ali i mam dve piste kako da obrisem stari nema ga u sceneruy library da li da ga obrisem iz foldera


Hm.. sta da ti kazem, to se meni isto desilo, pa sam ceo FS reinstalirao. Mislim da ti se to desilo zato sto nisi isao bas po instrukcijama za instalaciju (moje misljenje, i iskustvo :)). Reinstalacijom sam resio problem u Tivtu, i Beogradu...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users